IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Парижани гласуваха: 1 час паркинг за SUV струва 18 евро

Шокиращите нови тарифи се отнасят и за някои електромобили, включително на Tesla

Жителите на Париж гласуваха в подкрепа на референдума, който ще увеличи драстично цените за паркиране за SUV автомобили в града. Занапред собствениците на кросоувъри, които не са от столицата, ще плащат по 18 евро... на час. Референдумът в неделя бе проведен по предложение на кмета Ан Идалго, според която SUV автомобилите заемат твърде много място по тесните и претъпкани улици на Париж. Освен това големите кросоувъри отделят повече вредни месии, "застрашават здравето и планетата ни", обяви Идалго.
   
  
Париж, SUV, паркиране
  
     
Новата тарифа от 18 евро на час ще засяга всички автомобили с ДВГ или хибридно задвижване, които тежат над 1.6 тона. Също толкова ще плащат и собствениците на някои електромобили - онези с тегло над 2 тона. Това обхваща множество електрически модели, включително като Tesla Model Y Long Range AWD, BMW iX и Mercedes EQS. Всички останали автомобили с тегло под лимитите ще плащат по 6.50 евро на час.

Това не е всичко: новите по-високи такси се отнасят само за първите два часа. След това тарифите растат още повече. Така паркирането на голям SUV за половин ден в Париж ще струва на собственика 225 евро. Новите цени влизат в сила от 1 септември.

Тарифите се отнасят за шофьори, които не са жители на Париж и искат да паркират в централните райони - от 1-и до 11-и. За останалите райони (от 12-и до 20-и) цената ще е 12 евро на час.

Идалго от години води война срещу автомобилите в центъра на Париж, въведе максимална скорост от 30 км/ч за повечето улици в града и забрани движението на моторни превозни средства по крайбрежните улици на Сена.
  
   

 

0 от 500
  • #7
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Голям праз.... ( преди 9 месеца )
    Дали на някой му пука за Париж? Франция има чудесна провинция. Красива природа в алпийските райони, прекрасни малки градчета и села където и цените на имотите са поносими и се живее спокойно. няма престъпност, шум и мръсен въздух. Кой луд ще се забие да живее в Париж в 21 век? Това е само административен център, град атракцион за туристите и място където хората ходят да протестират срещу властта. Истинската Франция е в провинцията. То навсякъде вече е така.
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сега се сещам нас питали ли са ни дали сме съгласни милионерите да си паркират електромобилите безплатно?
  • #5
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    4ти ти не прочете ли НЕ ВАЖИ ЗА ПАРИЖАНИ! те могат да си карат колкото искат големи коли - това е тотална дискриминация гласувана от шайка нискоинтелирентни фашаги!
  • #4
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Тракторите с колко евро ги таксуват? Рано или късно народа ще скочи и ще измете зелените престъпници и слугинажа им
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Логиката им е неоспорима: искат да намалят броя на МПС, а освобождават паркоместа за повече автомобили, защото на мястото на 2 големи коли ще могат да паркират 3 малки, което ще увеличи броя на МПС. Биен жое!
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Може ли да поясните..СУВ или МПС над 1.6т? Защото МПС над 1.6т попадат и много семейни коли тип а4, 508, пасат... 5а серия, Е-класа, ... и т.н.
  • #1
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това е тъпо, каква е разликата дали ще е ниска кола 1.5 тона или СУВ 1.7 тона особено ако е електрифициран и отделя минимални емисии пък колата си е чист ДВГ примерно.. Ако е за мястото трябва да е по размери, а не тегло