IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето най-търсените коли втора ръка в България

Интересът към Mercedes, BMW и Audi на старо расте все повече, 55% от новия внос е дизелов

Българският пазар на употребявани автомобили е пораснал с 8.4% през 2023 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Обобщените годишни данни показват 214 645 внесени автомобила втора ръка (тук разглеждаме само тези с категория М1 и N1). Ръстът е чувствително по-малък от този на пазара за нови автомобили (28%), което води и до най-доброто съотношение стари-нови от три десетилетия насам - по-малко от пет към едно. През 2021 беше над 8 към едно.
  
  
Mercedes S-Class, BMW 7 Series, Audi A8
През 2023 у нас са внесени над 2700 бройки от трите най-луксозни лимузини на германската тройка. Само S-класата бие по регистрации цели марки като Alfa Romeo
  
    
Доминиращата марка на вторичния пазар си остава Volkswagen, а доминиращият модел - Golf. Но и при двете растежът е доста по-бавен от тези на други германски конкуренти, начело с Mercedes.
  
 

ТОП 12, употребявани
VW Golf - 9530
Mercedes C-Class - 6138
VW Passat - 5608
Mercedes E-Class - 4913
Audi A4 - 4680
BMW 3 Series - 4656
BMW 5 Series - 4125
Opel Astra - 3685
Honda CR-V - 3432
Audi A6 - 3315
Audi A3 - 3233
VW Touran - 3091

На трите германски премиум марки (Mercedes, BMW и Audi) вече се падат почти 27% от целия вторичен пазар у нас. Ако тенденцията се запази, през 2024 те ще достигнат една трета от пазара. Над 55% от т. нар. "нов внос" е с дизелови двигатели.

Освен това все повече расте интересът към по-големите и луксозни представители на германския премиум. Само внесените през миналата година лимузини Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series уверено са надхвърлили целия брой на регистрираните Mitsubishi, Jeep или Volvo, и вече се доближават до бройката на Suzuki.

На растящо търсене се радват и моделите от най-високите пазарни сегменти, както ще видите в края на галерията. За някои марки, като Aston Martin, ръстът на годишна база е 100%, а Rolls-Royce може да се похвали с близо 17%.
  
   
Най-търсените марки и модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):


 
   

0 от 500
  • #21
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Естет ( преди 10 месеца )
    Интересът към Mercedes, BMW и Audi на старо расте все повече, 55% от новия внос е дизеловЕдно изречение, което в пълен смисъл описва комплексирания българин!
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 10 месеца )
    кой ги знае. Ама все някоя ще се добере до дупница
  • #19
    14 rate up comment 7 rate down comment
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Ама електричките изобщо ще доживеят ли пълнолетие?
  • #18
    18 rate up comment 4 rate down comment
    до 17 ( преди 10 месеца )
    понеже си купувате предимно 19-годишни, ще трябва да почакате още 9 години първите електрички да ви влязат в обхвата :)
  • #17
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Къде са електрическите? Нали са много хубави, що не ги внасят?
  • #16
    26 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 10 месеца )
    Както и да я поддържаш, годините и километрите й тежат. Моята Е класа съм я поддържал адекватно и почти всички км съм направил аз, но в един момент започнаха да отказват различни възли и агрегати - ДПФ, SBC, турбо и платка за управление на скоростната кутия, турбо, ЕГР, свещи, дюзи, електроника. И се случваше едно след друго. Отделно от това, Мерцедес-а за разлика от БМВ-то гние с много бързи темпове - като направи 15г. и отдолу започва да става неприятно, при положение, че е била гаражна.
  • #15
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    3-ти, Евро6 и нагоре дизели си се купуват и си държат цената. Но всичко под тях гледат да го разкарат. 7 - всичко звиси от поддъжката на колата. 8 - не си съвсем прав. Средния менниджмът отдавна слезеле ниво надолу и е предимно на 3-та серия, А4, и C-класа. Вярно е, че Е и 5-та серия, вече са доста масови, но все пак немеца е и доста пестелив..
  • #14
    15 rate up comment 9 rate down comment
    ЛЕКАР БГ ( преди 10 месеца )
    Отделение онкология, кардиология и пулмология препоръчват: купувайте и карайте само бракувани дизели. Каквото спестите, ще го дадете на нас.
  • #13
    38 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Българина е комплексар. Купува есовици на половин милион километра и след една година реве колко са чупливи и скъпи за поддръжка. Същевременно е теглил кредит за мерджана и после даже гуми не може да му купи.
  • #12
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 10 месеца )
    Е не е чак като да няма :D "Lexus - 634, Tesla - 599, Daihatsu - 481"