fallback

Никаква полза: Евростандартите направиха колите скъпи, но емисиите остават същите

Разкритието е на Европейската сметна палата. Основната причина: колите стават все по-тежки и мощни

Дългите години на постоянно затягащи се европейски регулации за емисиите, които увеличиха драстично цените на новите автомобили, на практика не са дали никакъв ефект: средните емисии на колите в Европа днес са същите, каквито и преди 12 години. Заключението е на детайлен доклад, съставен от Европейската сметна палата (ECA).       Затягащите се екологични стандарти накараха производителите да сменят изцяло двигателите и да въведат много нови технологии, понижаващи емисиите, което силно оскъпява продуктите им. В същото време колите стават все по-големи и тежки, което заличава полезния ефект         Макар автомобилите да са станали много по-ефикасни в последното десетилетие, този напредък е напълно неутрализиран от две други тенденции - тяхното все по-голямо тегло и ръстът в мощността, продиктуван от маркетингови съобржения. Теглото на новите пътнически автомобили в ЕС е скочило с 10% между 2011 и 2022, установяват одиторите. В резултат емисиите на дизеловите автомобили остават без промяна спрямо равнищата отпреди 12 години. Тези на бензиновите са се понижили, но само с 4.6% - няколко пъти под очакваното.

Докладът също заклеймава хибридните автомобили, поощрявани дълго време на политическо ниво, като много по-замърсяващи, отколкото се твърди. При плъг-ин хибридите средната разлика между емисиите, показани в официалните тестове, и тези в реални условия, е цели 250%, твърдят одиторите. Промените в тестовия цикъл след Дизелгейт са подобрили картината, но не много. Затова от 2022 Еврокомисията събира успоредно данни за консумацията на гориво и емисиите в реални условия чрез мобилни устройства, монтирани в антомобилите.

През 2021 транспортът е бил източник на 23% от всички парникови емисии в Европейския съюз, като на леките автомобили се пада малко над половината от това число.        Плъг-ин хибридите, насърчавани на политическо ниво, всъщност имат средно с 250% повече вредни емисии в реалния живот, отколкото обещават производителите им        Одиторите също са проучили работата на някои национални организации, издаващи типови одобрения на новите модели, включително и внасяните от трети страни. Германският еквивалент на Технотест е покрил всички изисквания, но тези в Италия и Нидерландия не са провеждали достатъчно тестове, за да установят дали декларираните от производителя нива на СО2 отговарят на истината. Докато германската служба е провела 79 такива контролни теста през 2020 и 2021, италианската е направила само два, а нидерланската - нито един.

Одиторите препоръчват сегашните изисквания за емисии, които се изчисляват като среден показател за цялата флотилия на даден автомобилен производител, да се анулират и да се въведат нови, включващи минимален дял на коли с нулеви емисии в общите продажби.       

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 10,личи ти чу си изчерпан от съдържание в междуушието.Замърсяването както преди със старите така и сега с новите коли с "изключителните" мерки за намаляване на емисийте е едно и също и не ставаме зелени,а повече замърсени,защото автопарка се е увеличил няколко пъти.
  • #24
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 9 ,еми тогава да връщаме конете и каруците за да сме еко.На ексглокзии няма да са оди,щот самальотите са още по-големи замърсители,да не говорим за ел колите,производството на батерии е многократно по вредно от двг,а като сложим и батериите които се изхвърлят след едни 5-10 години просто не ми се говори за кво замърсяване идва на реч.
  • #23
    До 18 ( преди 9 месеца )
    Е то пълно спасение няма или е колелета като в Нидерландия и Дания :D ама иначе са електромобилите и както си писал ако не е електромобил то поне газ или хибрид. Не, че новите дизели не са чисти ама докато стане на 15-20 години (живота на колите в И. Европа си е едни 25 години средно, а средната възраст над 15 години) е спорно дали ще си остане чист биз да са нужни маса пари за това които никой не дава без да е задължен..
  • #22
    Кракси ( преди 9 месеца )
    Ефекта от новите автомобили ще е налице след още 7-8 години, когато старите ни и здрави трошки остареят морално, а и данъчно ще ни извиват ръцете за тях да ги хвърляме, но за нови коли естествено пари няма да имаме, а 10 годишна кола ще е тотално амортизирана с новите им технологии и няма да има никакъв смисъл от покупка. За това пък има и градски транспорт. И ефекта ще е налице - по-чист въздух.
  • #21
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Така се пише тенденциозно без мислене и познания. Емисиите на плъгин хибридите зависят от това как се карат. Може да се карат почти изцяло на ток при определени условия, могат и да се карат като стандартен ДВГ и само да се носи хибридната добавка. Колкото данните на производителите са абсурдни, толкова е абсурдно и заключението в тази статия. Същото е и за теглото и мощността на автомобилите. Просто трябва д сравняваме настоящия автомобил от клас С с този от миналото от клас D.
  • #20
    До 19 ( преди 9 месеца )
    Даже и в С има смисъл само ако е СУВ разбира се според марката и какъв бензин и дизел съответно предлага и какъв им е разхода и разликата в цената
  • #19
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Дизел само от C категория нагоре.
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не би ме учудило плочата да се завърти отново и да се окаже че електричките не са спасението, но не вярвам да се върнем към дизела, По вероятно към метана.
  • #17
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Голямата бомба е гръмнала в главата ти. За твърдиш, че дизела е по-чист от електромобил е гавра с хората хванали рак заради дизелите
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако ги нямаше щеше емисиите да са се увеличили
fallback
Последни