fallback

Никаква полза: Евростандартите направиха колите скъпи, но емисиите остават същите

Разкритието е на Европейската сметна палата. Основната причина: колите стават все по-тежки и мощни

Дългите години на постоянно затягащи се европейски регулации за емисиите, които увеличиха драстично цените на новите автомобили, на практика не са дали никакъв ефект: средните емисии на колите в Европа днес са същите, каквито и преди 12 години. Заключението е на детайлен доклад, съставен от Европейската сметна палата (ECA).       Затягащите се екологични стандарти накараха производителите да сменят изцяло двигателите и да въведат много нови технологии, понижаващи емисиите, което силно оскъпява продуктите им. В същото време колите стават все по-големи и тежки, което заличава полезния ефект         Макар автомобилите да са станали много по-ефикасни в последното десетилетие, този напредък е напълно неутрализиран от две други тенденции - тяхното все по-голямо тегло и ръстът в мощността, продиктуван от маркетингови съобржения. Теглото на новите пътнически автомобили в ЕС е скочило с 10% между 2011 и 2022, установяват одиторите. В резултат емисиите на дизеловите автомобили остават без промяна спрямо равнищата отпреди 12 години. Тези на бензиновите са се понижили, но само с 4.6% - няколко пъти под очакваното.

Докладът също заклеймава хибридните автомобили, поощрявани дълго време на политическо ниво, като много по-замърсяващи, отколкото се твърди. При плъг-ин хибридите средната разлика между емисиите, показани в официалните тестове, и тези в реални условия, е цели 250%, твърдят одиторите. Промените в тестовия цикъл след Дизелгейт са подобрили картината, но не много. Затова от 2022 Еврокомисията събира успоредно данни за консумацията на гориво и емисиите в реални условия чрез мобилни устройства, монтирани в антомобилите.

През 2021 транспортът е бил източник на 23% от всички парникови емисии в Европейския съюз, като на леките автомобили се пада малко над половината от това число.        Плъг-ин хибридите, насърчавани на политическо ниво, всъщност имат средно с 250% повече вредни емисии в реалния живот, отколкото обещават производителите им        Одиторите също са проучили работата на някои национални организации, издаващи типови одобрения на новите модели, включително и внасяните от трети страни. Германският еквивалент на Технотест е покрил всички изисквания, но тези в Италия и Нидерландия не са провеждали достатъчно тестове, за да установят дали декларираните от производителя нива на СО2 отговарят на истината. Докато германската служба е провела 79 такива контролни теста през 2020 и 2021, италианската е направила само два, а нидерланската - нито един.

Одиторите препоръчват сегашните изисквания за емисии, които се изчисляват като среден показател за цялата флотилия на даден автомобилен производител, да се анулират и да се въведат нови, включващи минимален дял на коли с нулеви емисии в общите продажби.       

fallback
  • #45
    До 44 ( преди 9 месеца )
    Измама защото така ти се иска да е
  • #44
    Гост ( преди 9 месеца )
    Колко време ще ви трябва да разберете.Зелената сделка е измама.
  • #43
    РУК ( преди 9 месеца )
    Хайде бе никаква полза!?Дали един SUV 200к.с Евро 3 бълва колкото един SUV 200к.с Евро 6?!Друг е въпроса,че масовите коли от класа на Голф с двигател 1,6 110 кона,станаха SUVта с двигатели 200-250 коня!И такива елктрозомбита като Митето бъстъра карат 300 коня дизелов SUV по има няма 10 000км годишно!Най замърсяващата комбинация - мощен дизел да се кара малко,на кратки разстояния!Данъци му е майката!От 150 коня на горе,без значение дизел, бензин, ток, яко под ножа!И всичко ще се саморегулира!
  • #42
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Щом е парникови значи това е само за СО2 който е сравнително безвреден за здравето без да се броят други емисии като азотните оксиди които причиняват рак
  • #41
    До 38 ( преди 9 месеца )
    Е разбира се *** е с най-много мозък нали така? И какво ти е виновна Германия какво да направят да са като коне с капаци и да държат вечно на дизел ли, само това, че Тесла избраха завода им да е в Германия е голям успех за нея. Освен това сравнението ти е гнусна лъжа и разбира се малките дизели оредяха не толкова защото не са екологични колкото, че разликата в разхода с малолитражки бензин намаля и само отделни марки още ползват 1.5 дизел включително в Германия
  • #40
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Така или иначе вече почти всяка втора нова кола е на ток, хибрид или газ и съвсем скоро мнозинството нови ще са електрифицирани или на газ
  • #39
    До 37 ( преди 9 месеца )
    То никого няма да вземе плъгин (без субсдия) ако не го зарежда освен ако не обича да хвърля пари на вятъра, а дори да не го зарежда ще е добре поне за втория собственик, че батерията ще е запазена..
  • #38
    Докторът ( преди 9 месеца )
    Най-безмозъчните решения са именно от Германия. Кефи ме как си унищожават собствена авто индустрия.Представяте ли си, 1.5 дизел било замърсявало а осем цилиндров, бензинов двигател на американски пикап се води екологичен.
  • #37
    Петко ( преди 9 месеца )
    В града плъгин хибриден автомобил се кара предимно на ток. На магистрала предимно на бензин. За 15000 изминати километра среден разход 4 литра бензин на 100 км. Друг е въпросът, че някои хора купуват плъгин хибрид и не го зареждат с ток, защото примерно нямат гараж или нямат удобен контакт за зареждане. Тогава разхода може да надмине и този на обикновен бензинов автомобил. От там идват проблемите.
  • #36
    Кольо ( преди 9 месеца )
    Но разбира се "по-чистот" е и по-скъпо. *** маркетинг
fallback
Последни