IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Китайците ще ни унищожат, ако не вземем мерки!

Шефът на Tesla определи марки като BYD като „много добри“ и „най-конкурентни в света“

Илон Мъск и Tesla постигнаха забележителен успех през последните няколко години, изпреварвайки утвърдените по-стари производители на автомобили на заден план. Model Y стана най-продаваният автомобил в Европа (а най-вероятно и в света), но въпреки това главният изпълнителен директор на Tesla изглежда притеснен от заплахата от китайските производители на електромобили.


Илон Мъск


В интервю, дадено по-рано тази седмица, Мъск предупреди, че китайските автомобилни производители ще „унищожат“ глобалната си опозиция, освен не бъдат наложени търговски бариери, които да попречат на новата вълна електрически автомобили, идващи от Далечния изток.

„Ако не бъдат установени търговски бариери, те (китайските производители) ще унищожат повечето други автомобилни компании в света. Те са изключително добри и са най-конкурентните в света", коментира Мъск, който през 2011 г. публично се присмиваше на китайската индустрия и нейните шансове за световно господство.

Предупреждението на шефа на Tesla идва малко след като BYD задмина американската компания, за да стане най-продаваният производител на електромобили през последното тримесечие на 2023 г. Въпреки че Tesla агресивно намали цените през цялата година, преследвайки обем за сметка на печалбата, компанията на Мъск не успя да задържи лидерството си пред BYD.

Едновременно с това Китай изпревари Япония като най-големият износител на автомобили в света през 2023 г. и изглежда със сигурност ще повтори този успех през 2024 г., тъй като местните производители започват да разширяват дейностите си в Европа.

Мъск не е единственият сред западните автомобилни шефове, който е загрижен за китайската заплаха, но той е един от малкото, разполагащи с козове в ръкава. Вече е известно, че Tesla ще започне производството на малък кросоувър през 2025 г. Новият базов модел на марката, известен с кодовото име Redwood, ще използва нова платформа, която ще позволи постигането на цена от под 30 000 долара.


0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Проблемът с китайците не е, че са толкова "добри", а че държавата ги подпомага нелоялно, а някои доста големи компании са си направо държавни и там разходите не се гледат - целта е възможно най-бързо овладяване на пазари - първо домашния, после и други. Китайците воюват със света, въпреки че светът не воюва с тях. Колкото по-скоро потребителите го разберат, толкова по-бързо ще можем да му се противопоставим. Който купува китайско, сам си копае гроба.
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Китайските автомобили са евтини защото: 1во се субсидират от правителството, което не е лоялна търговска практика, 2ро китайците са евтина работна ръка, 3то все още отстъпват по качество, макар че доста се подобриха в последните години.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тесла толкова агресивно намалява цените и преследва обеми за сметка на печалбата, че финансовите им резултати за последните пет години са "трагични", както следва: 2019 - 862 млн. долара загуба, 2020 - 721 млн. загуба, 2021 - 5.5 млрд. печалба, 2022 - 12.6 млрд. печалба, 2023 - 15 млрд. печалба. Да, не им се получава. За сравнение, през 2023 BYD *** има 7.5 пъти по-малка печалба от Тесла, при положение, че в компанията работят два пъти повече хора и са продали повече автомобили от Тесла.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Еми ще ви дам решение за без пари. Премахнете готвените забрани за ДВГ и "екологичните" китайци ще оттекат. Олекотете колите, намалете мощността, работете за синтетични горива и водород. Дали има кола в Америка под 2 тона? Вероятно, но малко. Еми...
  • #9
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Лъжлив Нагъл Илон иска бариери за китайците, за да има монопол върху китайските батерии и компоненти в Теслите си. Тесла е най-големия вносител на китайси автомобили в Европа. Разбира се, с компоненти разработени с щедри китайски субсидии.
  • #8
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Искат държавата да ги пази, както направиха срещу Huawei, видяха че пратиха всички конглокенти в кофата за норматив и ги съсипаха с всякакви измислени санкции. Няма капитализъм нито в САЩ, нито в Европа, целия запад е брутален комунизъм и правителствата мачкат всичко което е по-хубаво и конглокентоспособно.
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Четете между редовете. Не се притеснява за Тесла, а за останалите автомобилни производители. Особено за онези които твърдят че електромобилите не могат да преминат 30% пазарен дял и нямат козове: "Мъск не е единственият сред западните автомобилни шефове, който е загрижен за китайската заплаха, но той е един от малкото, разполагащи с козове в ръкава. Вече е известно, че Tesla ще започне производството на малък кросоувър през 2025 г. "
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Всичко е сбъркано! ( преди 10 месеца )
    Тия новите капиталисти свободният пазар го нямат за нищо! Вижте какъв парадокс се получи само! Западните демократични пазарни капиталистически държави навсякъде реват правителствата да ги пазят с регулации от китайците които уж са комунисти. В Действителност китайците най големите капиталисти! Този който произвежда той е капиталистът защото постепенно обира парите на всички.
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Хах, изненадан съм от това изказване. Иска да сложи бариери пред по-добрите автомобили от Китай по негови думи? Къде остана борбата за добруването на планентата, градовете. Даже, ако може, нека да има данъчни и митнически облекчения. Нека планетата и градовете бъдат чисти, а пък ние след английски, ще вземем да научим и китайски. Но как може този толкова... не знам с какво да опиша лъжлив Илън - може да иска мита и пречки пред свободния пазар. Още малко, ще поиска и синдикати в китайските заводи
  • #4
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Факт ( преди 10 месеца )
    Тесла е минало Люсид са силата