IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6 вредни навика, които увреждат дизеловия двигател

Избягването на тези действия означава запазване на ресурса на мотора

През годините много шофьори придобиват вредни навици, които могат да нанесат сериозни щети на автомобила им и най-вече на двигателя. Повечето от тях са посочени в ръководството за експлоатация, предоставени от производителя, като те са свързани с поддръжката. А тя е много важна за едно превозно средство, като зависи както от обема на двигателя, така и от оборудването на автомобила.

Като цяло, има неща, които не трябва са се правят при никакви обстоятелства. И те не зависят от спецификите на задвижващия агрегат, като си остават едни и същи. Експертите от Slash Gear посочиха 6 такива действия на шофьора (или собственика), които съсипват дизеловия двигател на автомобила.


6 шофьорски навика, които увреждат дизеловия двигател (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Дебелия ( преди 10 месеца )
    "След като студен двигател е стартиран, трябва да се даде време на двигателното масло да се разнесе и да постигне подходящ вискозитет и работна температура."По-голяма глупост не бях чел!
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    Винаги тръгвам бавно и без газ, като дори през лятото стрелката за температурата се показва след една отсечка от 5км., зимата повече! Пътят е равен или наклон надолу и няма нужда от форсиране - 2.0 HDI
  • #8
    3 rate up comment 23 rate down comment
    До 8 ( преди 10 месеца )
    Ако колата ти не може да достигне работна температура на празен значи имаш технически проблем! Най вероятно термостатът не затваря напълно или датчикът за температурата на антифриза не отчита правилно, подава грешни данни и перката на радиатора се върти повече отколкото трябва.
  • #7
    22 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 10 месеца )
    4 ела да ми подгрееш колата до 40-50 градуса на място и имаш почерпка от мен!
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В северните държави има стандартна практика на дизеловите машини да се монтират допълнителни подгряващи електрически устройства които загряват горивото и антифриза преди стартиране. Иначе при -30 няма палене.
  • #5
    8 rate up comment 11 rate down comment
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Повечето двигатели на празен ход достигат работна температура в рамките на 10-15 минути. От голямо значение е дали автомобилът е оборудван със смукач или автоматичен регулатор на оборотите при студен старт. Повечето съвременни коли повишават оборотите на празен ход в зависимост от температурата. При -10 градуса е нормално да имаш 1500 оборота на празен ход няколко секунди след като запалиш. Може да потегляш когато оборотите паднат под 1000.
  • #4
    4 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тези неща важат за всички двигатели. И особено важно е че дизела трябва да се подгрява в студено време от 5 до 10 минути преди да тръгнеш поне докато почне да се качва стрелката на температурата на антифриза. На около 40 градуса вече може да се потегли внимателно. Не се форсира двигателя докато температурата не стигне 80-90 градуса. Повечето хора не го правят защото не им се чака и смятат че така пестят гориво. Големите машини, камионите и автобусите се подгряват задължително.
  • #3
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Сас ( преди 10 месеца )
    Два от съветите си противоречат: хем не трябва веднага да тръгваш при студен старт, хем не трябва да оставяш двигателя да работи на празен ход. Може ли авторът да каже колко време е необходимо на дизел да достигне работна температура при -10 градуса на въздуха?
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Половината изброени са поддръжка, а не навици. Няма двигател / кога, които ако не се поддържат да изкарат дълго.
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Същото, но различно ( преди 10 месеца )
    Тези дизели бетер електрички, бре! По-чупливи от яйце, но пък за сметка на това скъпи.