Пътната помощ за електрически автомобили трябва да струва доста повече от тази за конвенционални коли с двигател с вътрешно горене, настояват от сектора. В няколко европейски държави се водят независими едни от други, но сходни по съдържание преговори между асоциациите, предоставящи пътна помощ, и застрахователните компании, които най-често плащат за услугата.
Според испанския Алианс за пътна помощ извозването на електромобили трябва да се заплаща по "значително по-висока тарифа", защото обслужването им изисква специално допълнително обучение на мобилните екипи, а и е свързано с повишени рискове, например от пожар.
Компаниите за пътна помощ са принудени да правят допълнителни разходи за тези обучения и за мерки за безопасност, затова е справедливо и да получават по-високо заплащане, обясни говорителят им пред TVE. Той добави също, че случаите, в които електромобили се нуждаят от пътна помощ, са зачестили неимоверно в последно време.
Подобни преговори в момента текат в Нидерландия и Швеция, където фирмите за пътна помощ имат и друг аргумент: че електромобилите са чувствително по-тежки от обикновените коли, и водят до преждевременна амортизация на техниката.