Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Пазарът на електромобили очевидно е зависим от нивото на подкрепа, което те получават от правителствата. Знаете какво се случва в Германия след внезапното решение на правителството в Берлин да прекрати субсидиите.
Там, където условията са еднакви за всички, очакваме да продължим доброто си представяне. Но не навяскъде е така: във Франция например бонусът за електромобили е обвързан с определени условия, и Spring не попада в обхвата му през 2024. Това неизбежно ще понижи продажбите ни. Но ние все така смятаме Spring за добро предложение, и за един от най-ефективните електромобили на пазара.