IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чуйте звука на бъдещето: това е 2,0-литров турбодвигател с водород

В следващата фаза агрегатът ще бъде тестван в състезателни условия на писта (ВИДЕО)

Дните на двигателите с вътрешно горене не са толкова преброени, колкото мнозина твърдят. Синтетичните горива са на хоризонта, а едновременно с това се разработват двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.


AVL Racetech


Австрийската компания AVL Racetech разработва 2,0-литров турбодвигател с 4 цилиндъра, задвижван от водород. Той е способен да достави над 400 к.с., като създателите му публикуваха любопитно видео, в което се вижда как работи моторът.

В него се потвърждава, че агрегатът звучи точно като малък, мощен двигател, виещ с пълна сила, докато изпускателните тръби светят в черешово червено поради контролираните експлозии вътре в цилиндрите. В тази конкретна тестова сесия двигателят достига максимална мощност от 410 к.с. при 6500 об/мин.

„Водородът е много реактивна молекула. Той „обича“ да се запалва на всяка повърхност, която можете да си представите - горещи повърхности, горещи капки масло, запалителни свещи, които са твърде горещи, горещи клапани. Рискът от предварително запалване е висок“, обяснява Пол Капус, ръководител на двигатели с искрово запалване и концептуални автомобили в AVL Racetech.



Старши инженер по разработките Нилтън Диназ допълнително обяснява предизвикателствата, пред които е изправена компанията: „Водородът е много специално гориво. Той трябва да смекчи процеса на горене, защото изгаря много бързо. Ето защо ние подхождаме към впръскването на вода.“

Високото налягане е основна характеристика на водородните двигатели. Всмукателният колектор и горивните релси са специално проектирани да използват гориво, което е много сухо в сравнение с обикновения бензин, който е течен. Горивните инжектори трябва да се смазват, а има и специфичен за водородна технолрогия турбокомпресор. Наляганията са много високи, така че основната структура на двигателя трябва да може да издържи на налягането, без да експлодира.

Системата явно работи добре. Видеото показва агрегата, която отприщва мощност, подобна на тази на 4-цилиндровия турбомотор на Mercedes-AMG, като всичко това използва изобилен източник на гориво. В следващата фаза двигателят ще бъде тестван на пистата в състезателни условия. И ако всичко върви добре, през 2026 г. автомобили с водородни двигатели може да се състезават в сериите „Льо Ман".


0 от 500
  • #15
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    За мен дизел в личен автомобил - НЕ! Изключително бензин. Но дизела е незаменим за професионални цели. Там където цената и ефективността говорят в цифри. Тока не е панацея за всичко, защото си зависим от ел преносната мрежа. Ток в туби не можеш да сипеш и не можеш да осигуриш непрекъснат енергиен поток , ако не си вързан вързан в мрежа - тоест ОГРАНИЧЕН си. Ако нямаш мрежа ползваш генератор, който е ... с течно или твърдо гориво.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 3 месеца )
    А ри сигурен ли си че разбираш нещо от петеохимия защото аз съм убеден че нищо не зацепваш там и ти предлагам в такъв случай да си траеш защото нали като си НЕ грамотен в дадена област няма логика да се изказваш.Аз ти говоря за петрол ти ми говориш за фъстъпено масло то *** да беше щеше да си по адекватен
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Бате Са ( преди 3 месеца )
    До #13.Евала Менделеев :)Сигурен ли си, че дизелът не е измислен като форма на оползотворяваве на отпадни масла фъстъчено, слънчогледово и остатъчното от преработката на петрол.
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    От един барел петрол мога да направя 15 литра бензин и 5 литра нафта а мога и от тия пет литра нафта да направя още 10 бензин.Извода какъв е само глу пак ползва нафта за двг тоест немците и рудолф дизел са глу паци.Не аз логиката го доказва
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бат Стеф ( преди 3 месеца )
    Имате серийно производство на 2 модела от над 10 години! Тоо щял, оня щял, има автобуси от години и т.н. Едно време беше трудно да направят променливото газоразпределение, па стана, стана и стандарт....
  • #10
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Тенчо ( преди 3 месеца )
    Цялата сегашна индустриална цивилизация се гради върху изкопаеми горива, най-вече петрол. Един литър нафта заменя труда на десет човека. Линията на нарастване на населението на планетата съвпада с линията на нарастване потреблението на петрол. Индустриализацията създаде средна класа с много добър начин на живот. Премахването на изкопаемите горива ще е връщане към изходната точка на индустриализацията, регрес.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    нека позная ( преди 3 месеца )
    електроталибанче си ти)))))
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няколко десетилетия мъчиха горивните клетки - точно им се виждаше краят и сега измислиха тази простотия. Давам и няколко години. 100% съм за науката и експериментите, но водородът е като да се опитваш да стигнеш слънцето с крила, слепени с восък. Между другото има цяла мрежа от учени, създадена, за да образова хората за безсмислието на водорода. Просто на много образовани хора им писна да гледат как обществото се подвежда от петролните нации и се харчат милиарди държавни пари за нищо.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Да, при който имаш 1 ротор, 1 статор и това е. Електромагнитна тяга, цялата мощност и въртящ момент на света, тук и сега. Буталата са допотопна техника от 19 век. Колкото и да кичиш парахода, джет не може да стане.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Томов вече два пъти напоследък представя новото водородно БМВ iX5 Hydrogen. Гледал съм го в други медии още преди около година. Сега се произвеждат 100 тестови бройки, набиране оценка данни. Цена не е обявена, няма още серийно. Но каза, че водородът за 100 км. струва 28 Е. ТОВА НЕ Е ПАЗАРНА ЦЕНА, а целева договорка! Реално пътуващ автомобил е далеч по-интересен от някакъв лабораторен звук. На мен субективно звукът не ми хареса, разхищението на топлина направо ме притесни. Хора и вкусове!