IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai ще извлича водород от животинска тор и пластмасови отпадъци

Корейците разработват няколко нови технологии за получаване на „зелено гориво“ (ВИДЕО)

На изложението CES 2024 в Лас Вегас корейската компания Hyundai обяви няколко разработки, включително въвеждането на нова информационно-развлекателна система с интегриран магазин за приложения. Но най-интересното е идеята на корейците да започнат да превръщат пластмасови отпадъци във водород.


Hyundai


Hyundai възприема водорода и изкуствения интелект като част от усилията за опазване на околната среда, като същевременно прави превозните средства по-умни. Hyundai използва изложението CES , за да обяви нова стратегия „Софтуерна дефиниция на всичко“, с което цели да трансформира всички движещи се устройства в екосистеми, като това ще става чрез усъвършенстван софтуер и изкуствен интелект AI.

Производителят на автомобили заявява, че иска да отдели хардуера от софтуера, за да позволят независими актуализации и подобрения. Hyundai също предвижда превозните средства да се развиват в „машини с изкуствен интелект“, които непрекъснато се учат. Спецификата е неясна, но общата идея е, че превозните средства в крайна сметка биха могли да персонализират изживяването на потребителите, да опростят или премахнат досадните задачи и да осигурят добавена стойност на потребителите.


Hyundai


Що се отнася до водорода, то според корейците това гориво ще играе „решаваща роля в пътната карта за устойчивост на Hyundai, тъй като е чист източник на енергия“. Компанията предвижда да захранва с водород не само камиони, автобуси и леки автомобили, но и самолети, морски плавателни съдове и генератори за ток.

Като се има предвид това, подразделението HTWO на Hyundai става все по-важно и се превръща в „основен бизнес“. Компанията също така обяви, че разработва „мегаватови мощности за производство на електролизер с полимерна електролитна мембрана за производство на зелен водород, което се очаква да се комерсиализира през следващите няколко години.



Говорейки за производството на водород, Hyundai се фокусира върху два подхода, известни като Waste-to-Hydrogen и Plastic-to-Hydrogen. Първото включва ферментация на органични отпадъци – като храна и животински тор, за производство на биогаз, който след това се третира за улавяне на въглероден диоксид и производство на водород.

Процесът от пластмаса към водород е напълно различен и вижда отпадъчната пластмаса, която е твърде много на планетата ни, като източник. Тя може да бъде рециклирана, разтопена, газифицирана и след това трансформирана във водород чрез премахване на ненужните елементи.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Еее ( преди 3 месеца )
    Само да не е от рибата.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Какво значение има дали ще ти говоря за букви или думи или за изречения? С тях се изразяват мисли, а ти ги ползваш само за обиди. Точно както с цифрите се образуват числа които се свеждат до това да запишеш някой телефонен номер или да видиш някоя цена. Ще си говорим ли за технологиите на електромобилите или продължаваш да използваш буквите за обиди и заяждания? Нещо по темата Ще кажеш ли? А дано ама надали само пръдни могат да излязат от устата ти и даже се хвалиш с това! Гордостта ти!
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Ха-ха-ха, абе функционално грамотния, първо научи разликата между цифри и числа, пък тогава давай мнения с претенции за компетентност. Така само будиш насмешка.
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Както виждаш срещу цифрите никой не може да рипа, включително toyota, за което говоря вече десета година, а инженерите им най-накрая схванаха в края на миналата година и започнаха да повтарят моите мантри. Тоест, че водородът е бил най-голямата им грешка и са хвърлили едни милиарди и години усилия в грешна посока. Тоест 10 години toyota е грешила, а аз съм бил прав и накрая си го признаха. Просто на hyundai им трябва още малко време да направят същото. ВЯРАТА не може да пребори физиката!
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абе тия корейски инженери какво се занимават да разработват безсмислени технологии? Я форумния титан на технологичната мисъл Бустерчо как изчерпателно и аргументирано ги е разгромил. Ха-ха-ха-ха!
  • #1
    9 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Стъпка в правилна посока - за да работи една технология, трябва да бъде създадена екосистема за нейното използване. Въпреки че се съмнявам че точно тези двете технологии за производство на водород ще имат някакъв успех. Просто не могат да се скалират за да бъде произведен достатъчно водород на приемливи цени. Пък и водород ще се използва само там където не могат да се използват батерии. Съхранението на електрическа енергия във вид на водород е най-глупавото техническо и икономическо решение.