Ако попитате човек, който не се интересува от историята на автомобилите, как си представя генезиса на южнокорейската автомобилна индустрия, той ще ви отговори нещо подобно: през 80-те години корейската автомобилна индустрия практически не съществува, през 90-те тя започна да се развива, през следващото десетилетие си спечелва репутацията на производител на евтини, но надеждни коли и сега те вече е станала наистина силна.
Но какво ще стане, ако кажем, че още през 70-те години на миналия век корейците са имали концепция, която може да изненада днешните ентусиасти? Някои може да сметнат това за невероятно, но сравнително младата корейска марка Hyundai има доста обширна и дълга история на концептуални автомобили, която датира от почти половин век.
Тук ще представим десет от най-необичайните и интересни концепции, за които често е просто невъзможно да се познае дали принадлежат на марката Hyundai.
Най-необичайните концепти на Hyundai (ГАЛЕРИЯ):
Hyundai Pony със задно задвижване е първият сериен автомобил на южнокорейската марка. Дебютът му обаче е предшестван от невероятно събитие: през 1974 г. на автомобилното изложение в Торино са представени концептуалните автомобили Pony и Pony Coupe, чийто външен вид е пряко свързан със самия маестро на автомобилостроенето – дизайнерът Джорджето Джуджаро.
Младият Джорджето по това време вече е доста известен дизайнер, след като трупа опит в Bertone и Ghia. Въпреки това, от 1969 г. той работи за ItalDesign, която е основана през 1968 г. под името Studi Italiani Realizzazione Prototipi SpA. Дизайнерското студио по това време активно си сътрудничи с германската марка Volkswagen, поради което Джуджаро е автор на дизайна на първо поколение Volkswagen Passat B1 (1973), Golf I и Scirocco (1974).