Ако попитате човек, който не се интересува от историята на автомобилите, как си представя генезиса на южнокорейската автомобилна индустрия, той ще ви отговори нещо подобно: през 80-те години корейската автомобилна индустрия практически не съществува, през 90-те тя започна да се развива, през следващото десетилетие си спечелва репутацията на производител на евтини, но надеждни коли и сега те вече е станала наистина силна.
Но какво ще стане, ако кажем, че още през 70-те години на миналия век корейците са имали концепция, която може да изненада днешните ентусиасти? Някои може да сметнат това за невероятно, но сравнително младата корейска марка Hyundai има доста обширна и дълга история на концептуални автомобили, която датира от почти половин век.
Тук ще представим десет от най-необичайните и интересни концепции, за които често е просто невъзможно да се познае дали принадлежат на марката Hyundai.
Най-необичайните концепти на Hyundai (ГАЛЕРИЯ):
Маестрото обаче не забравя за италианските, както и за спортните автомобили: Alfa Romeo Alfasud (1972), Maserati Bora (1971), Merak (1972) и Lotus Esprit (1972).
И през 1974 г. компанията Hyundai Motor, която все още не се е утвърдила като производител на автомобили, се обръща към Джуджаро с молба да разработи дизайн, да създаде чертежи и да произведе пет прототипа, включително купе. Може би това е най-добрата идея за навлизане на пазара, защото концепцията за „азиатски дизайн“ по това време е в най-добрия случай озадачаваща, особено сред европейците и жителите на САЩ. И корейците, стартирайки автомобилен проект в контекста на възникващата енергийна криза, разбират, че могат да обърнат внимание на икономична малка кола, която да се пласира еднакво добре както в Стария свят, така и извън него.