Животът на концептуалния автомобил е обикновено само един ярък, но кратък момент. Показани под ентусиазираните погледи на публиката и светкавиците на фотоапарати, най-смелите фантазии на дизайнерите и инженерите често напускат сцената завинаги, отстъпвайки място на следващите суперзвезди. В най-добрия случай попадат в музеи.
Често концепциите изобщо не са коли, а кухи макети, неспособни да се движат. И за тях създателите им не съжаляват особено. Други обаче имат по-голям късмет – това са напълно годни за движение превозни средства с пълноценно техническо оборудване (понякога много добро). И такива коли са ценни за хора, които ги купуват за собствените си колекции. За да се грижат за тях и най-важното - да се возят, като бъдат уникални. За такива случаи става въпрос в следващите редове.
Луди концепции, попаднали в частни ръце (ГАЛЕРИЯ):
Дори три десетилетия след дебюта си този аеродинамичен суперавтомобил провокира мнения, че никога не трябва да влиза в производство. Но можеше - проектът Nazca е замислен като пряк наследник на купето BMW M1 със средно разположен двигател. Като цяло баварците не посмяха да пуснат друга подобна машина в серията, въпреки че всичко беше почти готово за производство.
Фантастично красивото карбоново тяло е първата голяма работа на Фабрицио, син на маестро Джорджето Джуджаро. Зад седалките има V12 двигател от BMW 850i с мощност 300-380 к.с. в зависимост от версията. Максималната скорост е 311 км/ч, много добра за 1991 г.