IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил се оказа най-ефективен в зимните тестове на ADAC

Изпитанията показаха още един недостатък на колите на ток в големите студове (ВИДЕО)

Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.


електромобили пробег студ


Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.

По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.



Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.

Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.

Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):

електромобили пробег студ
електромобили пробег студ

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 месеца )
    Чудо, открили топлата вода! Всеки запознат с темата го говори това от 10тина години, но фанатиците фанатично отричат...
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ADAC не откриват топлата вода. Това са неща, които на повечето хора с нещо между ушите им е ясно и не веднъж е казвано. Но има и такива, които явно все още вярват в белобрадия старец и нищо чудно дори да му пишат писма. Да им донесе по една Тесла.
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    Като са толкова зле "тролеите" що се тресете под всяка статия и изживявате кризи на средната възраст. Спокойно си кярете и не се занимавайте с балъците дето се набутват.
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Продължение на комен ( преди 3 месеца )
    Извънградско и лято и зима 10/100, защото лятото съм на климатроник, а зимата на парно. Градско лятото 12 зимата се качва разхода до към 14 защото харчи повече докато загрее хубаво, ако се кара повече в града разхода се изравнява. Това е СУВ 200 коня с настройки на софтуера в момента е 250, на газ си го сметнете колко е, поставена още като нова в Мото Фое. Обяснявайте ми после колко са евтини за каране тролеите дето ги гледате само на картинка. Всичко е спекулации и бизнес за необразовани селяци
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хаха, остави, че харчат двойно, а някои и отгоре, а трябва да седиш и на студено в колата. Тези които ти топлят купето както Теслите например, харчат за световно и се получава както е при прехвалената Тесла S вместо 604, 367. Като даже се пояснява, че при дълго шофиране разликата е още по-фрапираща. Смях в залата, а тази щайга се произвежда от 12 години и няма оправия. На моята бензинка Куга 2.5, разликата зима лято е няма и два литра, познайте на газ дали се усеща като пари.