IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил се оказа най-ефективен в зимните тестове на ADAC

Изпитанията показаха още един недостатък на колите на ток в големите студове (ВИДЕО)

Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.


електромобили пробег студ


Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.

По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.



Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.

Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.

Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):

електромобили пробег студ
електромобили пробег студ

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Къде видя обида в тези критерии? Ти в кои проценти попадаш? Аз попадам в онези 95 защото не изпълнявам точка две и точка три от условията.
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Омръзна ми да повтарям, че електромобилите не стават за 95% от шофьорите в България защото са подходящи само за 1.Хора които имат къде да ги зареждат на нощна тарифа. 2. За хора които изминават много километри и разликата в цената на зареждане им покрива разликата в цените на електромобилите и автомобил с ДВГ. 3. Някой който така или иначе ще си купи автомобил за толкова пари и цената не може да го обърка. Т.е. комбинацията от т.1 + 2 или 3 са не повече от 5%. 4. ЖЕЛАНИЕ - отпадат още %
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До 32Моето МПС няма аналогичен електромобил за подобна цена, иначе бих го сменил.
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е ще се обиждаме ли сега? Какво е твоето МПС и с какво би го сравнил ти?
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Е кой е казал че електромобилите стават за повече от 5% от българите? Нека да не е хибрид, а някой среден размер или по-голям SUV смятай разхода за пет години? Но не смятай чисто нов електрически автомобил срещу 10-годишен автомобил с ДВГ както обикновено правите, а подобни по размери и мощност автомобили.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 38 ( преди 3 месеца )
    Като намалиш мащаба ти показва 38, но има нюанс, включва и зарядните в тополи, св.константин и елена, виница, кабакум, трифон зарезан, ривиера, кранево и албена. Защо сравняваш хибрид с електричка? Сравни двг с електричка цена+гориво. 300км на ден, да кажем че ти вярвам, аз бих се преместил в бургас.
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Ей, тоя пак го пуснаха от зандана .... :-) :-) :-)
  • #28
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Електричките са най-неефективни извън града и на магистрала, драги ми "експерте"! Толкова много ги разбираш електричките, че си мислиш, че разхода им е като на твоя 15 годишен пасата - в града много, изван града малко по малко! А по ред причини, извън града температурите по природа са по-ниски от в града, по ветровито и по усойно е, особенно при миносови температури! Ще имаш да вземаш при тези условия разлика само 10%!По скоро е с още 10% над тия 40% в града!
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Какво има да броя като намалиш достатъчно мащаба показва общият брой станции във Варна. Пробвай и кажи резултата? А ти направи сметката за чисто нов RAV4 хибрид и чисто нова Tesla модел У и сметни колко ще струва ако живееш във Варна и всеки ден пътуваш до Бургас по работа около 300 км дневно, 1500 км на седмица, 80 хиляди километра годишно? Недей да смяташ по 150 км на седмица като гостът, който може да си позволи да ходи на работа и с такси
  • #26
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не не са 38! Отвори си апп-а и почни да броиш.А може и друга сметка да направиш, сметни си колко ще ти струва да изминеш 100 000км, сложи в цената на горивото и цената на колата и направи същото за дизелова кола. Колко пъти по-скъпо ще ти е с ел.кола? Да не говорим че електричката след 100 000 ако ги измине де, ще е пълен труп заради батерията. И става вечно твоя. А дизеларката няма да ги е усетила тези 100 000. 2026 киловата ще е на борсови цени подгответе по 1.30-1.80 на кв на уличните зарядни