Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.
Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.
По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.
Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.
Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.
Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):