IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил се оказа най-ефективен в зимните тестове на ADAC

Изпитанията показаха още един недостатък на колите на ток в големите студове (ВИДЕО)

Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.


електромобили пробег студ


Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.

По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.



Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.

Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.

Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):

електромобили пробег студ
електромобили пробег студ

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пък и си пропуснал, че вече цяла година държавата субсидира тока и за фирмите и плаща разликата за всичко над 20 стотинки за киловатчас. Знаеш ли колко струваше на държавата това за последните няколко месеца? Почти нищо защото цената не се е качвала над тези пари.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От пръв поглед се вижда че във Варна има 38 броя giga charger, изградени само за няколко месеца. Колко електромобила има във Варна за да очакваш повече? При 10 лв за месец което е по-малко от две кутии цигари, смяташ ли че ако имаше нужда от повече зарядни нямаше да ги изградят? Скоро ще има буквално до всяко магазинче, заведение за бързо хранене и всякакви места на които могат да привлекат клиенти. Също така ще е добро допълнение към всеки един вендинг автомат който така или иначе си има партид
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 17 ( преди 3 месеца )
    А ти ако имаше акъл и беше поразмислил малко щеше да разбереш че гигачарджър-рите се захранват от най-близката жилищна сграда където тока е субсидиран, дневна 25ст и нощна 15ст, за това ви бръснат а сори пускат ви гювеч на 40ст. След 2 години ще е на борсови цени :) И станцийте са скромен брой, 25 във варна, повечето в частни имоти 7кв/32А може да брадясаш! Колко 22 кв станции има във Варна ти ще кажеш.
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    LFP батериите са по-добри зимата, гениални журналисти!
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Сдф ( преди 3 месеца )
    Не са казали нищо и за скоростта на загряване.Моя модел У ЛР загрява докато си обувам обувките и сложа палтото и излезна на двора на къщата. Значи за около 5 минути седалки, волан и приятна температура. Лятото го карам цяла седмица (78 км ден) , зимата до сряда вечерта :))
  • #20
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Поредният "тест", който обяснява защо няколко независими ютубъра имат в пъти по-високо реноме от стари издания и, в случая, фирми. Нова храна за ненаситният хейт на антиелектриците. Останалите? Ние можем да четем между редовете и да си проверяваме данните на няколко места. Може да се напише цяла дипломна работа, изучаваща грешната методика и подвеждащите заключения.
  • #19
    12 rate up comment 5 rate down comment
    младен ( преди 3 месеца )
    Абе какво сте се разкудкудякали колко изкарват електричките зимата. Не ни грее щото така или иначе няма да стигнем до тях този живот - скъпи са. Това което е по-проблемно е че целият гайсъюз почна яко да реже с какви ли не такси и данъци нормалните коли та след някоя друга година и кола с ДВГ, сапунерка, няма да можем да си купим освен ако не сме милионери.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Но все пак тестът е интересен с полезна информация - например BYD Atto 3 ми беше в списъка за по-голяма кола (не искам 5 метра рейс и горе-долу ни се вписва в семейните нужди), ама след като отоплението му не става, току-що излезе от въпросния списък.
  • #17
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Варна цена на киловат на общинските зарядни е 90ст. 48х0.9=43лв, за 220км дава 19.5лв/100. Така дизел разход 5.5 на 100 по 2.65литъра =14.57лв/100км. И лятото ми е хладни4ко а зимата топло" дизелчето и зиме и лете ти харчи 15 лв на 100 км, а електромобила ако имаш две стотинки в главата и не ходиш на 90 стотинки, а на станциите на гига charger пръснати навсякъде във Варна, на които цените са от 35 до 40 и няколко стотинки, зиме 10 лв а лятос 5 лв на 100 км на "общински" (обществени) зарядни
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    И говорим за неоптимизирана кола - без термопомпа и на пръв поглед изобщо непредвидена да се кара в студено време. Друго нещо - никой зимата не си прави сауна в колата - 20-22 градуса е ок, сиреч - всички коли, които са успели да се загреят до по-висока от тази температура, при нормално отопление биха харчили много по-малко. Останалите са трагедия, това ясно. И това, за което общият пробег е най-важен, карането извън града, би изглеждало по тотално различен начин, с не повече от 10-ина % разлика