fallback

Защо Норвегия няма проблеми със зареждането на EV през зимата

Скандинавската държава може да бъде пример за успешна електрификация дори в студеното време

През последните дни се появиха редица информации за случващото се в някои от най-силно засегнатите от студеното време райони на САЩ. В социалните мрежи и по телевизиите бяха показани опашки на станциите за зареждане в района на Чикаго, където собственици на електромобили имаха сериозни проблеми. Дори се наложи някои коли да бъдат изтеглени, тъй като енергията им свърши, а част от станциите отказаха.

Причината за случилото са няколко, но в крайна всичко се свежда до липса на познания за самите ЕV, както и лоша инфраструктура за зареждане. За разлика от автомобилите, задвижвани с ДВГ, електромобилите имат батерии, които трябва да загреят, преди да приемат бързо зареждане, особено при изключително студено време.

Чикаго обаче не е единственото място на земята, където става студено и електромобили се движат по улиците. Норвегия има най-висок процент на използване на EV в света, а освен това е и една от най-студените страни. Там обаче драми, подобни на тези в Чикаго от преди няколко дни, няма. И това си има логично обяснение, разкрива The New York Times.

Основната причина е, че шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да ги използват при минусови температури. Ларс Годболт, който е съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, посочва, че инфраструктурата за зареждане също е значително подобрена през последните няколко години, което води до по-малки опашки на станциите за зареждане през зимата.

„Не трябва да се пренебрегва и още нещо много важно - повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома", разказва Годболт пред The New York Times.

В САЩ, например, нещата са доста по-различни. Проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето притежатели на електромобили са наясно, че зареждането вкъщи се счита за най-добрата практика, само 51% от настоящите собственици, участвали в проучването, заявяват, че имат инсталирано зарядно устройство у дома.

Друга разлика е свързана с дължината на пътуването. В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко, отколкото в САЩ, поради начина, по който е изградена пътната инфраструктура.

Затова и собствениците на електромобили трябва да си направят домашното, преди да излязат в студа: заредете у дома, подгответе (загрейте) батерията преди бързо зареждане и дори прочетете ръководството на колата си, ако не сте наясно с нещо. И не забравяйте, че хората, които са се возели в конски каруци, са се смеели на шофьорите в първите дни, когато бензинът те трябвало да се купува от аптеката в стъклени буркани.

fallback
  • #23
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,понеже твърдиш че разбираш от футбол,кой е по добър Роналдо или Меси?
  • #22
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,пак си с раздвоение на личността.Прочети пак какво съм писал,а дано разбеш.
  • #21
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Защото Норвегия не и трябва да мисли за каквито и да е икономически последствия.
  • #20
    Гост ( преди 9 месеца )
    До #21.Това аз съм го писал и е цитат от учебник.За четири години не вдяна че има разлика между термообработка и закаляване.
  • #19
    До 22 ( преди 9 месеца )
    А ние от четири години насам ти повтаряме, че на калпава ракета, космоса й пречи. Хубави били ел. автомобилите, ама реалният живот ги правел непрактични. И на мен ми се иска да има постоянно слънцегреене на двора ми, обаче "инфраструктурата" на Вселената не е изградена правилно и затова се проявява недостатъка да има и "тъмна нощ".
  • #18
    Гост ( преди 9 месеца )
    Машинен инженер специалност ДВГ.
  • #17
    До 22 ( преди 9 месеца )
    А ние от четири години насам ти повтаряме, че на калпава ракета, космоса
  • #16
    Гост ( преди 9 месеца )
    Коментара е 42.Чети.
  • #15
    Чакам 4г. отговор? ( преди 9 месеца )
    Понеже гледам че си хлъзгав и се измъкваш от конкретика ще ти задам лесен въпрос.Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?И цената и инфраструктурата са въпрос на време и са дълъг процес, а не еднократно действие. Те са само временна пречка.Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигател?Търсенето на недостатъци ви е любима дисциплина. Давайте!
  • #14
    А Ти прочете ли ( преди 9 месеца )
    Това което ти повтарям от четири години насам? Да припомня че скоро не съм го казвал и забравяте, а ти ме поправи ако греша: Повечето недостатъци вече не са на електромобилите, а на зарядната инфраструктура. Тя може да бъде изградена много по-бързо, отколкото да се произведат достатъчно електромобили.
fallback
Последни