Съперничеството между китайските марки надхвърля електрическите автомобили. Азиатските производители вече ясно показват, че доминират в тази област, а сега насочват усилия и към двигателите с вътрешно горене. Един от тях – Dongfeng, започва да използва нов бензинов двигател с ефективност почти 50%.

Новият хибрид на Dongfeng превъзхожда конкурентите
Този 1,5-литров турбомотор с 4 цилиндъра е разработен за приложение в самозареждащи се хибриди (HEV), а производителят се гордее с него, като посочва, че енергийната ефективност, която предлага, достига стойност не по-малко от 48.09%. Процент, който е достатъчно далеч от това, което двигателите на Toyota – световния лидер при хибридите, постигат – между 40% и 41%.
Сертификацията, издадена от Китайския център за автомобилни технологии и изследвания (CATARC), подчертава, че колкото по-висока е тази стойност, толкова повече от енергията на горивото се преобразува в мощност. А това минимизира загубите, което е един от големите проблеми на двигателите с вътрешно горене. Значително подобрение, което при ежедневно шофиране води до по-нисък разход на гориво. Рекордът за ефективност, който в момента се държи от Chery е 48%, като е възможен благодарение на комбинацията от три ключови технологии.
Първата се използва, за да се постигне по-плътно и по-бързо горене, като се увеличи степента на сгъстяване до 15:5, отчасти благодарение на по-дълъг ход на цилиндъра, съотношение ход/цилиндър над 1.45, налягане на впръскване около 500 бара и подсилена система за запалване.

От китайската компания обясняват, че използването на турбо с променлива геометрия и електрическа променлива система за тайминг на клапаните позволява да се поддържа стабилен въртящ момент и реакция в широк диапазон на обороти, което допринася за намаляване на разхода на гориво, като същевременно се инсталира електрическа маслена помпа.
Новият двигател на осигурява 100 км повече пробег
Dongfeng твърди, че технологиите, използвани в новия хибриден двигател 1.5T Match със 190 к.с., който вече се използва при AX7 - SUV, продаван в Южна Америка (на снимката), са типични за други електрифицирани агрегати и че постигнатата ефективност е „много повече от това, което се очаква от хибрид в реалния живот’’. В случая това „много’’ означава, че при нормална работа в най-икономичния диапазон на обороти и пълен резервор с гориво новият хибрид постига 100 км пробег повече.

