fallback

Защо Норвегия няма проблеми със зареждането на EV през зимата

Скандинавската държава може да бъде пример за успешна електрификация дори в студеното време

През последните дни се появиха редица информации за случващото се в някои от най-силно засегнатите от студеното време райони на САЩ. В социалните мрежи и по телевизиите бяха показани опашки на станциите за зареждане в района на Чикаго, където собственици на електромобили имаха сериозни проблеми. Дори се наложи някои коли да бъдат изтеглени, тъй като енергията им свърши, а част от станциите отказаха.

Причината за случилото са няколко, но в крайна всичко се свежда до липса на познания за самите ЕV, както и лоша инфраструктура за зареждане. За разлика от автомобилите, задвижвани с ДВГ, електромобилите имат батерии, които трябва да загреят, преди да приемат бързо зареждане, особено при изключително студено време.

Чикаго обаче не е единственото място на земята, където става студено и електромобили се движат по улиците. Норвегия има най-висок процент на използване на EV в света, а освен това е и една от най-студените страни. Там обаче драми, подобни на тези в Чикаго от преди няколко дни, няма. И това си има логично обяснение, разкрива The New York Times.

Основната причина е, че шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да ги използват при минусови температури. Ларс Годболт, който е съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, посочва, че инфраструктурата за зареждане също е значително подобрена през последните няколко години, което води до по-малки опашки на станциите за зареждане през зимата.

„Не трябва да се пренебрегва и още нещо много важно - повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома", разказва Годболт пред The New York Times.

В САЩ, например, нещата са доста по-различни. Проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето притежатели на електромобили са наясно, че зареждането вкъщи се счита за най-добрата практика, само 51% от настоящите собственици, участвали в проучването, заявяват, че имат инсталирано зарядно устройство у дома.

Друга разлика е свързана с дължината на пътуването. В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко, отколкото в САЩ, поради начина, по който е изградена пътната инфраструктура.

Затова и собствениците на електромобили трябва да си направят домашното, преди да излязат в студа: заредете у дома, подгответе (загрейте) батерията преди бързо зареждане и дори прочетете ръководството на колата си, ако не сте наясно с нещо. И не забравяйте, че хората, които са се возели в конски каруци, са се смеели на шофьорите в първите дни, когато бензинът те трябвало да се купува от аптеката в стъклени буркани.

fallback
  • #13
    Четох, няма отговори ( преди 9 месеца )
    Плюсове минуси ( преди 22 ч. )А отговор няма? Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ?..анонимен ( преди 15 ч)Това ти ли го писа господин "инженер" 190 Гост...След термообработка пружината става ЕЛАСТИЧНА и ТВЪРДА.За да се намалят вътрешните напрежения пружината се отгрява и твърдоста и намалява.Ако не се направи това пружината става крехка и чуплива.Сгъни ножче за бръснене да видиш как ще се счупи.Май радев пак е прав....ТРИ МИЛИМЕТРА ЛАМАРИНА? Това танк ли е.Бронирана кола?. 20.07.2020
  • #12
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,вече ти отговорих на въпроса,защо електрокарите не стават в предишната тема за Стелантис.Върни се и чети
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Зимата ще си стоите вкъщи и ще мятате цепеници в печката! Така както е тръгнало в България след няколко години ще останем без ток! Не знам какви какви електрически коли ще карате тогава..... В най добрия случай ако имате собствени соларни панели ще чакате да дойде лятото да напече слънце и тогава ще зареждате и ще карате. Само дето зареждането ще става за дни а не за часове хахах. 3 дена зареждаш за да можеш да караш после 3 часа. хахах Ей това е истината.
  • #10
    До 7 ( преди 9 месеца )
    Мите, нерантабилността на производството и продажбата на ДВГ не е съвсем натурална. От тази година, 01.01.2024г, във Великобритания производителите трябва да продават минимум 22% електрички. За всяка кола под този праг трябва да платят глоба от 15 хил. лири. 15 хил. лири е общо взето чисто нова Дачия там. Това стига ли ти като доказателство за скритите и явни субсидии и глоби? Познай и на какви цени ще трябва да ги продават накрая на годината, за да достигнат прага от 22%.
  • #9
    До 4 и 5 ( преди 9 месеца )
    Ами, Мите, нали трябва да имаме гаражи, където да си зареждаме електричките, щото само тогава имат икономически смисъл, та, хайде познай колко време ми трябва да рина сняг и лед сутрин, когато навън (подчертавам - НАВЪН!) е -20?
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Докато се джавкате, пропускате нещо много важно споменато в статията: ".. повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома"
  • #7
    Larsen ( преди 9 месеца )
    Че кой *** ще си купува електричка втора ръка,дори и да е 7-8 годишна...Като вкарат в бокса на канала и ще получиш удар на изхода.Пък и в България е "пълно" със лицензирани сервизи ,примерно за барутника Тесла...
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тези проклети тостере си ги наврете в *** писна ни от *** микксере които ни са надеждни подадеш газ и на 100км пробег си чао пътна помощ харесва това
  • #5
    До 3 4 5 ( преди 9 месеца )
    А защо си мислиш, че е нещо различно от това да караш ДВГ И дори не е по-лесно? Хайде отново прочетете първото мнение. Така ви изглежда единствено и само защото ВИ ЛИПСВАТ ПОЗНАНИЯ. Колко време ви отнема сутрин подготовката на автомобила за тръгване при минус 20 градуса, ако през нощта е валяло или пък просто имате един сантиметър лед по стъклата? Какво ще стане ако при сух път ама наистина много бързате и е минус 10 градуса и вкарате оборотомера в червеното 10 секунди след палене?
  • #4
    До 3 ( преди 9 месеца )
    Има един стар виц, който олицетворява "манталитета" на електрическите митковци: Седи един с чук в дясната ръка и със затворени очи блъска по масата, къдеот е сложил лявата си ръка. Друг го пита, "Не те ли боли като се удряш така?". "Боли ме!". "Тогава защо го правиш?". "Знаеш ли какъв кеф е като не уцеля?". Та и в мечтите на Митето е така: знаеш ли какъв кеф е да успееш да заредиш и да стигнеш без да закъсаш след като си прекарал часове в планиране и втренчване в екрана колко е заряда?
fallback
Последни