Германският производител Mercedes-Benz обяви стартиране програмата Tomorrow XX - технологична инициатива, която ще използва голяма част от идеите на концепциите Vision EQXX и AMG GT XX в серийни автомобили. Целта е да се декарбонизират материали и компоненти в цялата гама модели - от компактни автомобили до флагманите на марката.

Основен двигател на програмата е огромният обем пластмаси, използвани в съвременните автомобили. Средно един модел на Mercedes съдържа около 250 кг пластмасови части, много от които са изработени от многопластови материали, които са трудни или икономически неикономични за рециклиране. Tomorrow XX цели да преработи такива компоненти, така че да могат да бъдат разглобявани, ремонтирани и използвани повторно, вместо да се изхвърлят.
За две години работа с доставчици, институции и стартъпи компанията е открила над 40 концепции, които помагат за намаляване на вредните емисии. Един от впечатляващите примери е фар, закрепен с винтове, а не с лепило. Друг пример е джоб на вратата - той е с повече от 40% по-лек и използва рециклирани суровини.
Спирачните накладки, съдържащи около 40% от отпадъците от стари накладки, теоретично намаляват емисиите на CO2 с до 85%. В същото време Mercedes тества страничната стена на каросерията, изработена от алуминий, с дял до 86% от следпотребителския скрап, а новият CLA вече е получил резервоар, изработен от 100% рециклиран полипропилен и алуминий, частично произведен на "зелена" енергия.
Важна част от стратегията е "градският добив" - пилотен проект с TSR Group за възстановяване на ценни материали от изведени от експлоатация превозни средства и тестване на завод за рециклиране на батерии в Купенхайм трябва да затвори цикъла на ресурсите.

