IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.


Карлос Тавареш


„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще спукате жлъчка от злоба....
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тя така или иначе ви чака.
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    Никой не намаля цените на нещо което се търси!Тесла се сблъскват с все по-голямо осветляване на проблемите им!С качество,с кражба на данни,с манипулиране на клиенти.Колкото повече продаваш,до все по-критична клиентела стигаш и все повече ти лъсват проблемите,неизбежно е!Чета долу разни "експерти" за "природата на бизнеса"! Природата на бизнеса е такава,че ако успееш да убиеш конглокентите с ниски цени,после си вдигаш цените колкото искаш!Мечтата ви за евтини електрички няма да я бъде!Примери бол!
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В природата и в бизнеса винаги е така г-н Тавареш: Или се адаптираш или умираш. А кървавата баня ще се случи, независимо дали на г-н Тавареш му харесва или не, щото като гледам свършиха купувачите които са готови да дават 80К за Голф. От там идва и спада при продажбите. Всеки си поправя старата кола и си я кара. Далеч по евтино излиза от покупката на нова в момента. И ако г-н Тавареш не може да го направи, някой друг ще го направи изхвърляйки Stellantis от пазара.
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    бг смешки ( преди 1 година )
    Тесла няма да фалират защото има балъци които им купуват скъпите коли ! я гледайте колко Тесли има из улиците на София напоследък . увеличиха се рязко ! а това са скъпи коли които имат и сложна и скъпа поддръжка но българина не обича да мисли ....той го кара на максимата от студ *** гъзар бъди от край време това е мисленето у нас ...
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Каква е разликата между Мъск и Тавареш? Първият знае как се прави печеливш бизнес с електромобили.Така е в бизнеса.Едни печелят,други губят.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    А цените на акциите на Тесла е 212 долара, вървят надолу в новата година .
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Няма субсидии за електрокари,няма продажби.А Мити4ен бълнува за 50% ръст на Тесла всяка година и 20 млн. Тесли 2030 г.
  • #1
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Японеца ( преди 1 година )
    Фалитът на теслата е неизбежен!