IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.


Карлос Тавареш


„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.


0 от 500
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,втора употреба коли карат над 90 % от българите,какво било по света на мен не ми дреме.Такива като Турбо,каращи нови коли са много малко.Тесла дори да свали цените,няма да ги свали толкова че да започнем в България да си купуваме нови Тесли.Пазар за електрокари втора употреба няма,чети статията от миналата седмица.
  • #30
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,я ме цитирай къде се опитвам да втълпя на хората да карат автомобили втора употреба???По скоро ти се опитваш да ни убеждаваш да си купим електрокар за 100 к.лв и да пестим от ток.Крадеца вика дръжте крадеца.Да ти напомня ли за две годишния спор с Турбо? Мъчеше се да го убеждаваш да си купи Кибергрозника на Тесла и му изчисли колко щял да "спести".
  • #29
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мисли не боли ( преди 9 месеца )
    "МитЕ,като виждам какво пише в статията,скоро електромобилите няма да поевтинеят.Мечтай си смело." Това е защото си предубеден и някой вече е помислил преди 10 години и ти е казал какво да мислиш, а ти само го повтаряш и дори не се опитваш да вникнеш В статията. В нея пише точно обратното на това което си разбрал. Пише че Тесла ще свалят цените. Прочете я още няколко пъти докато я разбереш и ми кажи къде греша? По възможност с цитат?
  • #28
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    То се разбра че ел колите са прости миксере дори за тва не ги бива
  • #27
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Стъпил на земята? ( преди 9 месеца )
    Ти сериозно ли бе пич? "За разлика от теб,аз съм човек здраво стъпил на земята.Знам си възможностите и нуждите" не осъзнаваш ли че се опитваш да втълпиш нуждите и възможностите си на хора които са тръгнали да си купуват чисто нов автомобил? Смяташ смяташ ли, че който и да е автомобилен производител, включително toyota се интересува от твоите нужди и възможности за да ги натрапваш във всяка тема? За разлика от тебе аз съм стъпил на земята и не си помислям че някой ще мисли за моите.
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    МитЕ,като виждам какво пише в статията,скоро електромобилите няма да поевтинеят.Мечтай си смело.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За тези които не могат да мислят и смятат, без да изпадам в подробности защото няма да ги разберат, крайния резултат на решението на задачата е, че колкото повече автомобилни производители се отказват да произвеждат електромобили и да им свалят цените, толкова по-бързо ще падат цените на електромобилите и толкова по-бързо Тесла ще успее да продава по 20 милиона . Ако големите автомобилни производители, включително toyota се захванат сериозно с производство на електромобили, Тесла няма да успее.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,сектанта си ти мислителю.Дрън дрънкаш за Тесла,ама не си купуваш.За разлика от теб,аз съм човек здраво стъпил на земята.Знам си възможностите и нуждите.Една Тойота Корола втора употреба ми върши идеална работа,пък до 100 к.лв ми хартисват бая пари.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 9 месеца )
    Всъщност точно това ще предизвика отказът на големите автопроизводители да преминат бързо към производство на електромобили. Добивът на материали за батерии и самото производство на батерии са планирани за 50% годишен ръст на продажбите и това се тръби от години. Не знам кой е първоизточникът и дали Тесла следва тази тенденция или пък тенденцията беше създадена от Тесла. Всяко забързване на продажбите вдига цените, но пък всяко забавяне ще ги свали. Пазарна икономика в чист вид. Без субсидии.
  • #22
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Всяко забавяне на продажбите на електромобили означава спад на борсовите цени на материалите, което означава поевтиняване на електромобилите, което означава повишено търсене. Но, Рукоделие, Неканени Госте, Факed и другите ти самоличности, забавянето е само за сладура Тавареш и подобните му. Тесла забавяне само в и без това бавните ви мозъчета.