IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.


Карлос Тавареш


„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.


0 от 500
  • #41
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Бумеранг ( преди 9 месеца )
    Що спорите за глупости? Пазарът е много ясен! Това, което е скъпо, стои на рафта и се разкапва! Скъпи коли, ниски продажби. Като е скъпо, няма да го купуваме. Ще търсим алтернативи и ще ги намерим! Винаги ги намираме, а производителите ще се съобразят с нас! Те искат да лапат здраво, но ние искаме да живеем нормално! Ние можем без тях, но те без нас НЕ МОГАТ!!! Така че ще се опитат и ще дадат назад!!!
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вярно е много постоянно, толкова често че ти се налага да цитираш този еластичен колянов вал от преди четири години, при положение че си признах грешката и си я признавам всеки път който ми е припомниш аз ти досега нямаш нито една призната грешка за толкова години. Хайде поправи ме ако греша ? В същия спор ти каза че при закаляването на пружината се увеличава нейната еластичност което е точно същата грешка, но аз не задълбавам нали? Всеки ден правиш по 10 грешки за да ми се налага да ровя в 4-г
  • #39
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,я ме цитирай.Форумния спейшълист по всичко си ти.А специалистите ти хващаме постоянно изцепките,като еластичен колянов вал и стоманата произведена от желязна руда с високо съдържание на въглерод.Не спори с инженери,ще се изложиш.Уикипедия е писана от аматьори случайници и като тебе,не е мерило на знанията.
  • #38
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз мога да споря за футбол за ракети за Украйна за здравеопазване и още много теми без да притежавам собствен футболен отбор, собствена ракета или пък да съм космонавт, нито пък да съм лекар или да притежавам болница също както мога да дам рецепта за готвене без да съм готвач. Ти обаче се месиш по всичките тези теми и постоянно задаваш въпрос - Ти кога ще си купиш ракета, Ти кога ще си купиш футболен отбор, аз имам диплом за професионален готвач въпреки че не знам какво е това чер пипер и тн
  • #37
    3 rate up comment 5 rate down comment
    От 4 г. Повтарям ( преди 9 месеца )
    Понеже гледам че си хлъзгав и се измъкваш от конкретика ще ти задам лесен въпрос.Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?И цената и инфраструктурата са въпрос на време и са дълъг процес, а не еднократно действие. Те са само временна пречка.Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигател?Търсенето на недостатъци ви е любима дисциплина. Давайте!
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,мога да се месят където си искам.Ти също караш коли втора употреба,ама спориш за Тесла въпреки че нямаш.
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    От 4 г. Повтарям ( преди 9 месеца )
    Никой никога не е твърдял, че автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
  • #34
    2 rate up comment 6 rate down comment
    От 4 г. Повтарям ( преди 9 месеца )
    Повечето недостатъци вече не са на електромобилите, а на зарядната инфраструктура. Тя може да бъде изградена много по-бързо, отколкото да се произведат достатъчно електромобили.
  • #33
    8 rate up comment 2 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    ***,в Германия бедните работещи също си карат коли втора употреба.Нови коли карат само с заплати от 100000 евро годишен доход.Защо се вдигнаха цените на автомобилите втора употреба? Германците не купуват нови коли,карат си старите.
  • #32
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Е така де. Защо тогава се наместваш в абсолютно всички спорове какъв ще е пазарният дял на чисто нови автомобили в световен мащаб за която и да е година? Смяташ ли че продажбите на чисто нови автомобили някога са зависили от твоите нужди и способности за да ги набутваш във всяка тема за пазарен дял на автомобилните производители? Ето само в тези коментари няколко пъти ме попита защо не си купя Тесла за 100 000 лв и как ти няма да си купиш такава. Твоят проблем не е Тесла, а че няма за 10 000