fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #51
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пък и ми е простено, защото за разлика от тебе си превеждам техническата информация от английски защото я няма на български и по принцип всякаква информация търся на английски. Напълно нормално е да не знам как да преведа spring back effect и да решат че еластичност. Което В случая няма никакво значение, защото въпросът беше може или не може да се огъва 3 мм ултра твърда неръждаема ламарина във вид на калник. И капа вече се произвежда и очевидно не може заради твърдостта и spring back effect.
  • #50
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,тебе питам.Пружина закалява ли се?
  • #49
    Гост ( преди 9 месеца )
    Да бе аз не разбирам.С завършена магистратура машинен инженер.
  • #48
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Добре де като разбираш отговори на въпроса? Ти си инженера, не аз! Аз мога да си позволя да си греша термините колкото си искам, защото съм некомпетентен по въпроса и съм си го признал предварително. Ти си този който трябва да ме поправиш и да употребиш правилния термин. За разлика от тебе аз като не знам термина давам практически пример за да бъда разбран. Дори ти когато не знаеш някакъв термин е не можеш да разбереш пак давам практически пример за аргумент. Ти си аргументираш само с обиди.
  • #47
    Гост ( преди 9 месеца )
    Да бе аз не разбирам.С завършена магистратура машинен инженер.
  • #46
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не споря питам господин инженер. Кога пружината става по-еластична? При закаляването или при откаляването?
  • #45
    Гост ( преди 9 месеца )
    За четирите коментара,нещо сайта заби.Пробвам няколко пъти не става.После гледам четири еднакви коментари.
  • #44
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен, колкото повече дрън дрънкаш повече глупости ръсиш.Има ли разлика между закаляване и отряване?Не спори с инженери.
  • #43
    Уикипедия си е окей ( преди 9 месеца )
    А ти не можеш да разбереш написаното там. В статия написана в прав текст и питаш къде ще се зарежда с ток в пустинята резервоара на бензиновия хибрид. При това питаш пет последователни пъти без да се усетиш. Това са ти грешките за последния час, къде тръгна да ми ровиш грешка от преди 4 години? Ако беше компетентен щеше да ме поправиш още веднага. В момента в който говорих с истински инженер, каза че неръждаемата ламарина не е еластична, а се опитвам да му кажа, че има ПРУЖИНЕН ЕФЕКТ.
  • #42
    Гост ( преди 9 месеца )
    Цената е двойна.Малък пробег с едно зареждане.Зимата пробега пада и батерията не ще да се зарежда в студа.Бавно зареждане в сравнение петте минути за зареждане на бензин.Зареждането е икономично само в гаража на нощна и те ограничава до 200-300 километра.Скъпо зареждане на бърза зарядна станция.Скъпа поддръжка и скъпа батерия.Ниска остатъчна стойност.Тесла няма сервиз в България.
fallback
Последни