fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #71
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Коментара за заяжданията се отнасяше до MythBuster.
  • #70
    Хахаха ( преди 10 месеца )
    Айдеее, пак ли Тесла ще фалира?
  • #69
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пък и с тях само с добро не става. Както беше казал български политик преди век Со кротце, со благо и со малце кьотек (бой).
  • #68
    До 66 ( преди 10 месеца )
    И аз мислех и действах така едно време Но виж докъде я докарахме. Много ми хареса една мисъл и гледам да се придържам към нея:"Най-умният винаги отстъпва" каква велика мисъл! Тя обяснява причината за господството на глупостта в света. Мария фон Ебнер-Ешенбах"
  • #67
    q ( преди 10 месеца )
    Китайската инвазия в Европа ще мине тихо без драми, някой плака ли за Телефункен, Грундик или Филипс. А за Нокия. Има си ги. Какво като Горене е Хайсенс. Пак си е добро.
  • #66
    От 66 ( преди 10 месеца )
    Представям си какво ще се случи тук, когато качат новината, че според проучване в Норвегия електрическите коли се справят по-добре от ДВГ през зимата.
  • #65
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И аз съм съгласен с Лудория. Спорил съм с него и в това няма нищо лошо. Надявам се като него да науча нещо ново и да се пише смислено. Митбъстъре, за много от нещата съм съгласен с теб, но с тези лични нападки не си правиш услуга. Ина една мисъл, че когато спориш с някой глупав и упорит човек, той най-вероятно прави същото в момента.
  • #64
    q ( преди 10 месеца )
    Чичката Тавареш знае много добре какво ги чака. Ребрандиране на китайци или аут. Ама въпроса е как да го кажат на работниците, дето нямат никаква вина за алчността на мениджърите и търговците и имат семейства за хранене. Най-лошата година била за акциите на Тесла, щото техните са цъфнали. Тесла е с такава капитализация, че спокойно може да изкупи десетте най-големи след нея. Личното богатство на Елън е такова, че не е станал някоя сутрин и не е купил някой от тия, ей така за кеф.
  • #63
    Напълно подкрепям ( преди 10 месеца )
    "Не разбирам защо го избивате на лични нападки?! Аз от човек, който познавам, не бих се впечатлил за неговото мнение за мен, вие дето даже не се знаете, се чудите на някаква "докзателства" кой какъв е. " На 108% съм съгласен с тебе. И на мен ми се иска тук да водим градивна дискусия без лични заяждания, но както виждаш има индивиди които вадят неща от преди 4 год. за да се заяждат. Мен "доказателства" не ми трябват и никога никого не съм питал какъв е. Той лъже без да го питат. Различен инженер.
  • #62
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще ми обясниш ли какви скрити субсидии ползват Тесла за да предложи по-ниски цени от на останалите, след като я бяха отрязали за три години и от видимите субсидии и раздаваха на конкyрентите по 7500 долара на всеки продаден автомобил, но на Тесла нула долара субсидии? Или пък когато им бяха останали финанси за един единствен месец и вече фалираха, но държавата не си помръдна пръста и щеше да ги остави в историята? Ще обясниш ли И защо всички гонят Тесла ТЕХНОЛОГИЧНО? Търсиш конспирации където ня
fallback
Последни