fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #61
    Политик ( преди 9 месеца )
    За огромно съжаление на нас потребителите в ценообразуването на всички автомобили (ДВГ и ел) има толкова много политика и явни и скрити такси и субсидии, че няма нищо общо нито с производствените разходи, нито с пазара, нито с конглокенцията, нито с нивото на река Дунав в сантиметри. Митичният и разните анонимни плейдове, мейдове може и да се пънкят да обясняват много неща за арабията на електричките, но със същия успех мога да слушам и баба Гицка за разрешаването на проблемите в Южнокитайско мор
  • #60
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Ще си ремонтират колите (аз това направих, вместо да си купя следваща кола) и си я карам. Стига ми, върши ми работа, не робувам на мнение, че трябва да карам това или онова, защото какво щял да си каже някой. Един познат се чудеше защо карам втора употреба, а не да си купя нова, макар и евтинка. Защото нямам гараж и няма да дам в настоящата ситуация повече от 50 000 лв. за автомобил, с който изминавам 200-300 километра месечно. Ремонтирам и карам. Електромобил - само за 100 евро като във Франция
  • #59
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Не разбирам защо го избивате на лични нападки?! Аз от човек, който познавам, не бих се впечатлил за неговото мнение за мен, вие дето даже не се знаете, се чудите на някаква "докзателства" кой какъв е. Любопитно е да чета коментарите, защото понякога научавам интересни неща или дори мога да питам и някой да ми отговори, за да разбера неща, дето не ги знам. За това е това коментарна рубрика. А за самата статия - като е скъпо, ние ще си намерим евтино. Тавареш може да му се иска, ама като няма пари
  • #58
    Плюсове минуси ( преди 9 месеца )
    Плюсове минуси ( преди 50 минути )А отговор няма? Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ?Това не го пише в Уикипедия, проверих три пъти на различни езици. Все няма и няма информация по тази тема!
  • #57
    Плюсове минуси ( пре ( преди 9 месеца )
    Плюсове минуси ( преди 50 минути )А отговор няма? Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ?
  • #56
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,отваряй Уикипедия и чети,тъкмо е за твоето ниво.Чакам да ми отговориш.
  • #55
    Плюсове минуси ( преди 9 месеца )
    След като се закали или се отгрее, каквото там се прави, еластичността на пружината увеличава ли се или намалява? И защо се закалява или отгрява?
  • #54
    Плюсове минуси ( преди 9 месеца )
    А отговор няма? Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ?
  • #53
    Последно? ( преди 9 месеца )
    Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ? Или и двете? Защото когато спорехме за перпето mobile-то на инженер Радев, което имаше входяща мощност от горивото 12,5 kW и изходяща мощност на коляновия вал 23,45 kW, обясняваше че си инженер по ДВГ и кой съм бил аз, че да споря, че това било невъзможно. Ще припомниш ли на публиката дали беше така? Да припомня 2,5 л на 100 разход при 50 км/ч при еди колко си оборота на пета предавка? Тогава доказахте, колко било ефективно ДВГ.
  • #52
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не знам, ти си инженера. Ето аз като не знам нещо казвам не знам и питам а не се правя на дървен философ като тебе. Хайде отговори на въпроса който сам зададе и на моя като допълнение. След като се закали или се отгрее, каквото там се прави, еластичността на пружината увеличава ли се или намалява? И защо се закалява или отгрява?
fallback
Последни