fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )А цените на акциите на Тесла е 212 долара, вървят надолу в новата година ." Ти пък кога ли си се опрявил с цифри? Всеки път когато кажеш някое число, се оказва че подкрепяш тезата на опонента, защото числата говорят в негова полза, но ти си мислиш обратното. Миналата година на днешния ден 20 януари цената на акциите била 133,42, долара. С колко са паднали по твоята математика тази година за да е толкова по-зле? Точно това се случва и с ВЯРАТА ти че продажбите падат.
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако се продаваха китайските коли на цени като в Китай може би щеше да има повече продажби но нали тук в Европа се продават на двойни цени някой трябва да става милионер.Тази алчност ще убие бизнеса с Ел колите пък и цената на батериите които трябват да се сменят в един момент.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ще спукате жлъчка от злоба....
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тя така или иначе ви чака.
  • #7
    РУК ( преди 9 месеца )
    Никой не намаля цените на нещо което се търси!Тесла се сблъскват с все по-голямо осветляване на проблемите им!С качество,с кражба на данни,с манипулиране на клиенти.Колкото повече продаваш,до все по-критична клиентела стигаш и все повече ти лъсват проблемите,неизбежно е!Чета долу разни "експерти" за "природата на бизнеса"! Природата на бизнеса е такава,че ако успееш да убиеш конглокентите с ниски цени,после си вдигаш цените колкото искаш!Мечтата ви за евтини електрички няма да я бъде!Примери бол!
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    В природата и в бизнеса винаги е така г-н Тавареш: Или се адаптираш или умираш. А кървавата баня ще се случи, независимо дали на г-н Тавареш му харесва или не, щото като гледам свършиха купувачите които са готови да дават 80К за Голф. От там идва и спада при продажбите. Всеки си поправя старата кола и си я кара. Далеч по евтино излиза от покупката на нова в момента. И ако г-н Тавареш не може да го направи, някой друг ще го направи изхвърляйки Stellantis от пазара.
  • #5
    бг смешки ( преди 9 месеца )
    Тесла няма да фалират защото има балъци които им купуват скъпите коли ! я гледайте колко Тесли има из улиците на София напоследък . увеличиха се рязко ! а това са скъпи коли които имат и сложна и скъпа поддръжка но българина не обича да мисли ....той го кара на максимата от студ *** гъзар бъди от край време това е мисленето у нас ...
  • #4
    Алекс ( преди 9 месеца )
    Каква е разликата между Мъск и Тавареш? Първият знае как се прави печеливш бизнес с електромобили.Така е в бизнеса.Едни печелят,други губят.
  • #3
    Гост ( преди 9 месеца )
    А цените на акциите на Тесла е 212 долара, вървят надолу в новата година .
  • #2
    Гост ( преди 9 месеца )
    Няма субсидии за електрокари,няма продажби.А Мити4ен бълнува за 50% ръст на Тесла всяка година и 20 млн. Тесли 2030 г.
fallback
Последни