fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #21
    Кой беше сектанта ( преди 9 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Мити4ен,куца ти много математиката.Ще си купя Тойота произведена 2035 година" разбираш ли колко голям сектант си. За тебе характеристиките на автомобила нямат абсолютно никакво значение нито пък съотношението цена характеристики качество. Ти вече твърдо си решил какво ще си купиш през 2035 година и някакви факти и цифри не могат да те разбият. При тебе всички решения на задачите са направени в края на осми клас и решенията вече са взети до края на живота ти.
  • #20
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Мислиш ли/смяташ ли (кое от двете не може да се използва) че написаното В статията е вярно, ако Тесла е стартирала през 2021 година 293 долара, 2022г 342 долара, 2023 година 113 долара, а тази година 248 долара. Цитирам "Думите му обаче идват на фона на НАЙ-ЛОШИЯ СТАРТ на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата." Виждаш ли защо толкова лесно ви манипулират или набутват мисли в главата след като не можете да смятате сами!
  • #19
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,куца ти много математиката.Ще си купя Тойота произведена 2035 година,чак през 2045 година когато пристигне като втора употреба.Ще я карам 10 години до 2055 г. с добра поддръжка може и повече.След като стана на 65 години кола може да не ми трябва.
  • #18
    Гост ( преди 9 месеца )
    Спадът на акциите на Тесла е 34,95 долара или 14,14% от началото на годината.
  • #17
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен мислителю,мислиш и смяташ не са синоними,мноооо си зле.
  • #16
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,ти кога ли си разбрал нещо от първия път.Акциите вървят надолу от Новата 2024 година.2024 г не 2023 година, повтарям два пъти че трудно вдяваш.Ако ще гледаме назад във времето, акциите са били и 400 долара.Колко % е спада теслю мити4ен?
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Докато пишех предишното мнение се чудих дали да използвам думата мислиш или думата смяташ и осъзнах, че в българския език могат да се използват като синоними. Точно затова антиелектрик антиматематик и антимислител означава едно и също. Вие сте живото доказателство, защото в дъното на душата си мразите да мислите и предпочитате да оставите това на някой друг, а дори когато се опитвате да смятате нищо не излиза. Да видим гост как ще сметне Колко са паднали акциите от 133 миналата на 212 днес.
  • #14
    До 14 ( преди 9 месеца )
    Доволен ли си от постижението си? Мислиш ли че това е начина да ме спреш да пиша?
  • #13
    РУК ( преди 9 месеца )
    До 12-13 - Здрасти Митееее, кофти е да си анонимен, нали!
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За да задоволят нуждите на антиелектриците, автомобилните производители трябва да започнат да произвеждат 10-годишни toyota corolla и техните аналози. Само ми е чудно как гост Ще си намери следващата 10-годишна toyota corolla защото е непреклонен че повече от 10 000 лв за автомобил няма да даде, каквото ще да става.
fallback
Последни