fallback

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.

„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.

fallback
  • #91
    21М ( преди 9 месеца )
    Мъск свали цени, но не оряза хора по работните им места. Да, отрази се на печалбата му, но хода е да се задържи продажбите и достъпност да преодолее някой бариери в мисленето относно EV колите.Правилно или не, негов си ход.А тоя EU Каралос ще съкращава хиляди хора но нямало да намаля ценните - очевидно зада си запази печалбичката и бонусчетата. Хехе какъв алчно меркантилен ***. Дано някак си Alfa Romeo и Fiat се откопчат от тази безумна колаборащина с френската откачалка.
  • #90
    Истинският ( преди 10 месеца )
    Купувайте лада!
  • #89
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То винаги е имало отстъпки при дилърите. В случая се говори за цени на производителя, а не за цени при дилърите. Открай време цените при дилърите са завишени и се ползват главно два подхода. Първият е да ти дадат уж отстъпка до 20%, а вторият да ти продадат колата на същата цена, но ако я вземеш на изплащане , да не ти начисляват лихва.
  • #88
    Бате Ачо ( преди 10 месеца )
    Гледам Дачия пуска колите си с 23% отстъпка, Тесла прави постоянно намаления - значи до сега поне с толкова са си били вдигнали печалбите и едва ли работят на загуба. Тоя чичо вика, че няма да прави намаления - успех с фалирането тогава. Цените ще спадат докато търсене и предлагане се уравновесят, а заради един чичка, където иска космически печалби за Пежо и Ситроен
  • #87
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Любопитно, че пак някой е използвал псевдонима, който ползвам. Само да напиша, че аз не използвам думата "заяждане", защото ми се струва дребнаво и непотребно занимание.
  • #86
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мъск печели чрез игра с китайците нищо ново
  • #85
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като тръгна да създава коли, мъск обеща нов подход и виждане . Докато европейските брандове гледат как да не им се липсват милионите в края на годината - какво направиха с парите от продажбата на порше - взеха едни милиарди и в СЪЩОТО ВРЕМЕ казаха че ще съкращават работници щото нямало пари за електрификация
  • #84
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тесла има различни звена в бизнеса, факта че другите се принудиха да приемат стандарта им за зареждане е показателен че повечето идват късно. Чисто автомобилните компании ще си заминат и жалко за европейските работници
  • #83
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Кой каза че дадена компания непременно трябва да съществува. Като не си конглокентен изчезваш от пазара
  • #82
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Той може, пичове, вие не. Докато Илон яде стъкло и спа на диван в завода, вие се попипвахте и раздавахте бонуси. Всичко освен TESLA е до ушите в дългове. Най-добрата кола по случайност е за най-малко пари. За вас играта приключи.
fallback
Последни