IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално: Tesla покори Европа през 2023

Model Y е първият електромобил и най-скъпият модел, завършвал годината като номер 1. Вижте и останалите в Топ 50

Tesla Model Y e най-продаваният нов автомобил в Европа през 2023, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. На практика няма шанс електрическият кросоувър да бъде изместен: преднината му пред втория Dacia Sandero е почти 20,000 автомобила, а и малкото пазари, които още не са подали информация към DataForce, са по-силни за Tesla, отколкото за Dacia.
   
   
Tesla Model Y, тест драйв
Model Y завладя Европа през 2023. Въпросът е как ще се представя след края на субсидиите
  
   
По този начин Model Y става първият електромобил, завършвал годината като номер 1 на Стария континент. Успехът на Tesla е съпътстван от още няколко исторически постижения: за пръв път бестселър в Европа е неевропейски модел, и за пръв път на този позиция е средноразмерен кросоувър. По традиция най-продаваният модел на Стария континент е хечбек от С- или В-сегмента. В 34 от последните 40 години това е бил Volkswagen Golf. Шепата изключения са Fiat Punto (през 1997), Peugeot 206 (2003), Opel Astra (2006), Peugeot 207 (2007), Peugeot 208 (2022) и сега Model Y.

Основен принос за успеха на Tesla имаше намаляването на цените в началото на годината, което вкара модела в обхвата на държавните субсидии за покупка на електромобил на повечето големи пазари. Model Y e бил най-продаваният електрически модел дори в Германия, сочат данни на местната транспортна агенця КВА. На европейско ниво Tesla е била начело в продажбите в седем от месеците на 2023, в четири на върха е била Dacia Sandero и в един - Volkswagen T-Roc.

Именно T-Roc според експертите е и основната причина за изоставането на Golf, който завършва годината едва на седмо място. VW е и единствената марка с цели три модела в Топ 10.
  
     
50-те най-продавани нови коли в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Сяда купувача с калкулатора и каталозите и почва: да видим сега коя кола за магистрала (250 км/ч) е за най-малко пари, най-много коне, най-голям багажник+голям преден, има просвет, най-доброто 4х4, коя зарежда най-бързо (250 кВт) на 400V за 20мин. и най-лесно (Plug&Charge), без сервизни интервали, без викане за "баене" по софтуера в сервиза, а се оправя дистанционно, коя е с най-добрата термпомпа в света Octovalve, най-малък разход от всички, коя става за кемпер (Camp mode).. Я! Игрека на Tesla!
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "анонимен ( преди 23 минути )Тоя лудия следи за коментари на по 7 месца .."Ами като ми е толкова акълът и не съм си ги записал като тази година, ми отне цяла минута да ги търся по ключови думи. Понеже не знаеш какво е, Това са онези думички отгоре върху полето за писане. Като ги натиснеш ти излизат всички статии с тези ключови думи и не е трудно да уцелиш месеците в които Тесла не е била лидер по продажби за месеца, където са плюнките как се сгромолясват продажбите наТесла. Има и още. Търс ...
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 2-4 ( преди 10 месеца )
    Тая година пак ще е същото писане и е възможно да падне на второ - трето място, но защото ще има обновяване за което е нужно спиране временно на завода и после пак влизане в ритъм..
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Много си объркал ( преди 10 месеца )
    "Швабен зи каскен ( преди 9 минути )А спомняте ли си форумните фенчета на Фолксваген какви дитирамби лееха за "император" Голф?? Също както сегашните фенчета за Тесла.." както винаги си объркан в превода дори когато ти говорят на чист български език. Пазарният лидер през следващите години няма да е Тесла модел У. Запиши си го някъде и го подчертай с три дебели черти. Не знам как ще се казва новия пазарен лидер, но засега работното му заглавие е Тесла модел 2, ако не решат да е малкия брат на У
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Предимно паркетници. Всичко това ще се изсипе нов внос по автокъщите...
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    А спомняте ли си форумните фенчета на Фолксваген какви дитирамби лееха за "император" Голф?? Също както сегашните фенчета за Тесла..
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоя лудия следи за коментари на по 7 месца ..
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пропускаме факта, че над 3.5 годонинпредпочърчки, забавяния и прочие се изсипаха в един месец. Аз чаках 2 години, прееи да се откажа и да взема друга кола ... Аконги рязделом на 3 години, какво става, тогава?!
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Алекс ( преди 10 месеца )
    Електричеството удря конглокенцията и възходът на ТЕСЛА продължава.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Субсидиите са от решаващо значение, да видим дали ще запазят преднината през 2024. (Тесльо, записвай си) Аз залагам че няма да успеят, колкото и да свалят цените.