fallback

Никой не търси коли на водород

Продажбите на автомобили с това задвижване са паднали с 83 процента

Според последните статистически данни от Японската асоциация на дилърите на автомобили, 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а.

Почти всички продадени автомобили с водород са произведени от Toyota, главно моделът Mirai, а няколко Crown FCEV, които бяха пуснати в продажба в Япония през ноември 2023 г., също успяха да влязат в статистиката. Освен това за две години са продадени само 14 бройки от вече остарялата Honda Clarity.

През 2022 година в Япония са внесени и 31 водородни автомобила, вероятно кросоувъри Hyundai Nexo от Южна Корея. През същия период продажбите на електрически превозни средства са се увеличили повече от два пъти - от 20 008 през 2021 г. на 31 592 през 2022 г. и до 43 991 през 2023 г.

Заслужава да се отбележи, че през периода 2021-2023 г. в Япония са продадени повече от 7.2 милиона бензинови, дизелови и хибридни автомобили. Водородната стратегия на Япония, която беше актуализирана миналия юни, включва цел от 800 000 пътнически автомобила с горивни клетки по пътищата до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000 автомобила, задвижвани от водород.

Продажбите на автомобили с водород в Южна Корея и Германия също са намалели с повече от половината миналата година, според наскоро публикувани данни. Япония, Южна Корея и Германия представляват три от петте най-големи пазара за автомобили задвижвани от водород в света. Другите два - Китай и САЩ, отбелязват ръст на годишна база, според данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research от октомври, но той също е незначителен.

fallback
  • #37
    37 ( преди 10 месеца )
    Докато не се направи мрежа за зареждане няма кой да купи такава кола. Същото беше и с газовите уредби.
  • #36
    До 34 ( преди 10 месеца )
    След като не си сектант на toyota и не си вярвал в тези неща, защо приемаш изказването ми лично? Както виждаш аз говоря с цифри, казани от toyota и цитирани от коментаторите тук. След като ти не си ги казвал и не си им вярвал, какъв ти е проблема да им го напомням? Напълно вярно е, че ако се кача на един стол ще съм по-близо до слънцето на теория. Точно както и хибридите замърсяват по-малко. Само че и двете нямат особена практическа стойност. Градовете няма да станат по-чисти на самозареждаеми х
  • #35
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    Не разбирам защо толкова спорите, като че ли нещо зависи от нас. Хората са казали - гласувай с парите си. Аз бих добавил и внимавай за кой ще гласуваш на избори, защото политиците бая започнаха да се месят.
  • #34
    До 33 ( преди 10 месеца )
    Всъщност и ти си много дразнещ и пишеш и много простотии защото не съм вярвал на повечето неща които пишеш и не съм особен фен на Тойота просто си е факт, че хибридите замърсяват значително по-малко в града от чист ДВГ
  • #33
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Точно както нагло ви излъгаха за 30-ти път, че ей сега след малко започват да произвеждат твърдотелни батерии. И ако допреди 10 години обясняваха за 1000 км пробег за 20 минути зареждане, вече скочиха на 1500 км пробег с 10 минути зареждане, че както почти 1 000 км така и 20 минути вече се постигат и с обикновени батерии. Напълниха пресата със заглавия за 2027 година, за да не бързат хората да си купуват стари технологии, а след месец тихомълком казаха десетки хиляди батерии СЛЕД 2030. Кога ли?
  • #32
    И тебе те лъжат! ( преди 10 месеца )
    "До 28 ( преди 2 минути )Хибридите реално са екологични макар и не колкото електромобил, а като нещо СРЕДНО.."Хайде пак СРЕДНО. Не забелязваш ли, че тези мантри ги понамалиха и скоро не са се появявали "учени" да ни обясняват как нямало материали за достатъчно батерии и с наличните батерии било по-добре да правим хибриди, защото с батерията на един електромобил може ли да се произведат 100 хибрида, а пък 10 хибрида допринасяли, колкото един електромобил? Нищо и за 20-те милиона хибрида?
  • #31
    Обичаш да те лъжат н ( преди 10 месеца )
    Не знам защо ви прави толкова голям кеф да ви лъжат, като ви правят на абсолютно ама абсолютно наивници А вие не стига че им се връзвате на лъжите, а се опитвате даже и да ги разпространявате за да си личи колко сте наивни. Хайде сега си избери дали те лъжат че ще продават по 3,5 милиона електромобила през 2030 година или ще продават повече водородни автомобили отколкото електрически през 2030 година защото очевидно няма как и двете да бъдат верни и те лъжат безобразно нагло. Как въобще ВЯРВАТЕ
  • #30
    До 28 ( преди 10 месеца )
    Хибридите реално са екологични макар и не колкото електромобил, а като нещо средно..
  • #29
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То и Тойота дори разбра, че бъдещето е на тока поне при колите защото както знаем планира да прави по 3.5 милиона електромобила през 2030г. Дали ще успее да вземе дял от Тесла, китайците и ВАГ е друг въпрос и знаем, че в Китай го прави като реално колата е повече китайска (50% дял китайска фирма и с батерия и задвижване на BYD), но с емблема на Тойота
  • #28
    До 27 ( преди 10 месеца )
    Какво значи да се окаже прав? Това са общо известни факти и toyota Не само че не ги крие а се хвали с тях. За да лобираш открито за закони в САЩ, трябва публично да оповестиш колко милиона си дал за лобиране. Toyota са хвърлили много милиони официално, а вероятно милиарди неофициално, за да се приемат за екологични хибридите, като дори до скоро имаха възвръщаемост на тези средства, защото получават субсидии като за електромобил. Не случайно говоря за хибридгейт. Все повече лъжи излизат наяве
fallback
Последни