fallback

Никой не търси коли на водород

Продажбите на автомобили с това задвижване са паднали с 83 процента

Според последните статистически данни от Японската асоциация на дилърите на автомобили, 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а.

Почти всички продадени автомобили с водород са произведени от Toyota, главно моделът Mirai, а няколко Crown FCEV, които бяха пуснати в продажба в Япония през ноември 2023 г., също успяха да влязат в статистиката. Освен това за две години са продадени само 14 бройки от вече остарялата Honda Clarity.

През 2022 година в Япония са внесени и 31 водородни автомобила, вероятно кросоувъри Hyundai Nexo от Южна Корея. През същия период продажбите на електрически превозни средства са се увеличили повече от два пъти - от 20 008 през 2021 г. на 31 592 през 2022 г. и до 43 991 през 2023 г.

Заслужава да се отбележи, че през периода 2021-2023 г. в Япония са продадени повече от 7.2 милиона бензинови, дизелови и хибридни автомобили. Водородната стратегия на Япония, която беше актуализирана миналия юни, включва цел от 800 000 пътнически автомобила с горивни клетки по пътищата до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000 автомобила, задвижвани от водород.

Продажбите на автомобили с водород в Южна Корея и Германия също са намалели с повече от половината миналата година, според наскоро публикувани данни. Япония, Южна Корея и Германия представляват три от петте най-големи пазара за автомобили задвижвани от водород в света. Другите два - Китай и САЩ, отбелязват ръст на годишна база, според данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research от октомври, но той също е незначителен.

fallback
  • #17
    До 18 ( преди 9 месеца )
    Дали събеседникът ти е образован или говори само от предразсъдъци и липса на образование се тества като зададеш един единствен въпрос " Дай ми практически пример?" Всеки който не може да ти даде такъв, със 100% сигурност е необразован и некомпетентен по темата по която спори. Та Ти имаш ли практически пример дали може да протече ток през дестилирана вода? Нямаш? Значи си некомпетентен със сигурност и единствените ти аргументи са обиди към събеседника. Гостенино.
  • #16
    До 2 ( преди 9 месеца )
    Какво значение има Какво ще стане с днешните 8 000 бройки, нали до 2030 година ще продават още. Така и не я научихте тази геометрична прогресия" 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а." За разлика от Тесла те почват от голяма база и при поддържане на този ръст със сигурност ще стигнат 800 хиляди през 2030
  • #15
    Ой оОй, ой, ой. Мате ( преди 9 месеца )
    "Ой, ой, ой. Материалите, през които нормално не протича ток, се наричат диелектрици. Диелектриците не са идеални. Дистилираната вода има много ниска проводимост, но има. Няма диелектрик, който да не се превръща в проводник при дадени условия. Нито един. " Ти да видиш. С ойкане и вайкане смяташ смяташ, че можеш да ме убедиш? Няма как да стане. Дай ми конкретен пример. Колко ома е съпротивлението на дестилираната вода, какво напрежение ще пуснеш и какъв ток ще протече? Колко енергия за час?
  • #14
    до 10 ( преди 9 месеца )
    Ой, ой, ой. Материалите, през които нормално не протича ток, се наричат диелектрици. Диелектриците не са идеални. Дистилираната вода има много ниска проводимост, но има. Няма диелектрик, който да не се превръща в проводник при дадени условия. Нито един. При електролизата се използва по-висока потенциална разлика между електродите. Това е единственият начин. Всички други форми на електролиза - с катализатори или протонно-обменна мембрана, са скъпи, замърсяващи или отделят токсични вещества.
  • #13
    Пирамиди фараони ( преди 9 месеца )
    "то и щом японците упорстват с този водород сигурно има някаква далавера и там" . Сигурно не си чувал легендата за разговора между Никола Тесла и jp morgan за финансиране на Кулата Wardenclyffe, която е трябвало да предава безжично енергия на огромни разстояния включително до кораби в морето. Тогава джейпи Морган му е отказал с аргумента, че няма къде да сложи електромера и ще му се срине бизнес с продажба на кабели за далекопроводи. Абсолютно същото е и с toyota и водорода.
  • #12
    До 9 ( преди 9 месеца )
    Няма никакви котели.... Всеки един двигател с вътрешно горене може да се направи да работи на чист водород. Представи си обикновена кола която вместо да я зареждаш с бензин ще я зареждаш с обикновена вода от чешмата и отделно се зарежда и една касетка с наночастици примерно няколко килограма. Към двигателя си има система със дозатор който автоматично смесва частиците със водата и произведения водород се натрупва в малък разширителен съд от който след секунди постъпва в цилиндрите и се изгаря.
  • #11
    До 7 ( преди 9 месеца )
    В коментар 5 съм обяснил как става. Енергията е вложена още при производството на наночастиците. Това производство може да се прави без проблем изцяло със електрическа енергия от ВЕИ и на практика е много добра алтернатива на зареждането на батерии защото наночастиците могат да се съхраняват неопределно време. Дори и хиляди години. Така всяка една произведена енергия може да се запази за поколенията. При батериите и при горивата това не може да стане!
  • #10
    До 4 ( преди 9 месеца )
    "Водата е без пари. Но дистилирана вода купувал ли си си някога?" Недей прави грешката на повечето антиелектрици. Чистата вода НЕ е проводник на електричество. А след като през нея не може да протече ток няма как да се получи електролиза.
  • #9
    до 5 ( преди 9 месеца )
    И ще се върне професията парнаджия да мята този прах в котела с лопатата, нали?
  • #8
    А не, бе ( преди 9 месеца )
    Тука няма новина. Ако перефразираме стария виц, че щом Израел постоянно бомби Палестина, значи има някаква далавера в тази работа, то и щом японците упорстват с този водород сигурно има някаква далавера и там. Не може да е само заради държавните субсидии. Не, че не може да са "неостри" и недалновидни, но е малко вероятно.
fallback
Последни