Според последните статистически данни от Японската асоциация на дилърите на автомобили, 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а.
Почти всички продадени автомобили с водород са произведени от Toyota, главно моделът Mirai, а няколко Crown FCEV, които бяха пуснати в продажба в Япония през ноември 2023 г., също успяха да влязат в статистиката. Освен това за две години са продадени само 14 бройки от вече остарялата Honda Clarity.
През 2022 година в Япония са внесени и 31 водородни автомобила, вероятно кросоувъри Hyundai Nexo от Южна Корея. През същия период продажбите на електрически превозни средства са се увеличили повече от два пъти - от 20 008 през 2021 г. на 31 592 през 2022 г. и до 43 991 през 2023 г.
Заслужава да се отбележи, че през периода 2021-2023 г. в Япония са продадени повече от 7.2 милиона бензинови, дизелови и хибридни автомобили. Водородната стратегия на Япония, която беше актуализирана миналия юни, включва цел от 800 000 пътнически автомобила с горивни клетки по пътищата до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000 автомобила, задвижвани от водород.
Продажбите на автомобили с водород в Южна Корея и Германия също са намалели с повече от половината миналата година, според наскоро публикувани данни. Япония, Южна Корея и Германия представляват три от петте най-големи пазара за автомобили задвижвани от водород в света. Другите два - Китай и САЩ, отбелязват ръст на годишна база, според данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research от октомври, но той също е незначителен.