fallback

Никой не търси коли на водород

Продажбите на автомобили с това задвижване са паднали с 83 процента

Според последните статистически данни от Японската асоциация на дилърите на автомобили, 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а.

Почти всички продадени автомобили с водород са произведени от Toyota, главно моделът Mirai, а няколко Crown FCEV, които бяха пуснати в продажба в Япония през ноември 2023 г., също успяха да влязат в статистиката. Освен това за две години са продадени само 14 бройки от вече остарялата Honda Clarity.

През 2022 година в Япония са внесени и 31 водородни автомобила, вероятно кросоувъри Hyundai Nexo от Южна Корея. През същия период продажбите на електрически превозни средства са се увеличили повече от два пъти - от 20 008 през 2021 г. на 31 592 през 2022 г. и до 43 991 през 2023 г.

Заслужава да се отбележи, че през периода 2021-2023 г. в Япония са продадени повече от 7.2 милиона бензинови, дизелови и хибридни автомобили. Водородната стратегия на Япония, която беше актуализирана миналия юни, включва цел от 800 000 пътнически автомобила с горивни клетки по пътищата до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000 автомобила, задвижвани от водород.

Продажбите на автомобили с водород в Южна Корея и Германия също са намалели с повече от половината миналата година, според наскоро публикувани данни. Япония, Южна Корея и Германия представляват три от петте най-големи пазара за автомобили задвижвани от водород в света. Другите два - Китай и САЩ, отбелязват ръст на годишна база, според данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research от октомври, но той също е незначителен.

fallback
  • #7
    До 1 ( преди 9 месеца )
    "Не искат защото концепцията още на технологично ниво е тотално сбъркана." Абсолютно вярно съждение. Но оттам нататък и твоята концепция е тотално сбъркана. Няма никаква техническа пречка водата да се разгражда, в самия автомобил, но ще ми обясниш ли логиката защо това трябва да се прави въобще и откъде ще дойде енергията за разграждането на водата? Точно в това се корени цялото безсмислие на технологията още като идея.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "СИЛНО ИМ ВЯРВАМЕ!!!" - Вие и на Възраждане вярвате. И на екстрасенси по телевизия Планета вярвате. И че имате мозък вярвате.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Технологията за извличане на водорода от водата вече е открита и се ползва в някой индустриални процеси. Получава чрез сплав между галий и алуминий в съотношение 3:1 като от тази сплав се правят наночастици с точно определен размер. На практиак това е фин метален прах който когато влезе в контакт с водата веднага започва да я разделя на водород и кислород при ефективност от 90% Кислородни атоми се прикрепят към алуминия.....и остават само водородните атоми който могат директно да се изгарят.
  • #4
    до 1 ( преди 9 месеца )
    Водата е без пари. Но дистилирана вода купувал ли си си някога? Дистилирането е силно енергоемък процес. Електролизата не може да работи с *** вода, защото електродите се скапват за нула време. И като цяло това, което искаш, е практически невъзможно да се постихне нехнологично - нито в размерите на пътнически автомобил, нито с необходимата мощност и надеждност, нито с някаква приемлива ефективност. С каква енергия ще извличаш водорода от водата? Ще се закачиш за трамвайните жици ли?
  • #3
    Много фалшива новина ( преди 9 месеца )
    Който е писал тази новина се прави на по-умен от най свръх ултра мега гига интелигентните топ инженери на планетата работещи за най-високо технологичната автомобилна фирма, която си е поставила за цел през 2030 година да продава повече водородни отколкото електрически автомобили. След като най-умните хора на света са си поставили тази цел тя ще бъде изпълнена. СИЛНО ИМ ВЯРВАМЕ!!! Това да не е лъжлив Илон, на който нито едно обещание не е изпълнено!
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000" - Няма страшно, дори тези 8000 вече няма да са в движение към 2030. Първо, горивните им клетки ще са деградирали и никой няма да даде десетки хиляди долари за подмяната им. Второ, на 10-тата година в Мирай светва една лампа, че бутилките са за подмяна и отказва да се движи, докато не се сменят. В САЩ, 3-4-годишни Мирай се продават на 1/10 от първоначалната им цена. "Бъдещето е водородно", нали, горд български японофиле?
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не искат защото концепцията още на технологично ниво е тотално сбъркана. Зареждането трябва да става директно с обикновена вода и водорода да се произвежда в движение след което да се изгаря и да се рециклира обратно произведената вода. В случая "горивото" ще бъде точната химична формула и процес по който да се получи ефективна електролиза. Водата е без пари.
fallback
Последни