fallback

Никой не търси коли на водород

Продажбите на автомобили с това задвижване са паднали с 83 процента

Според последните статистически данни от Японската асоциация на дилърите на автомобили, 2 464 електрически превозни средства с водородни горивни клетки са били продадени в страната през 2021 г., но тази цифра е спаднала с 65% до 848 единици през 2022 г., преди отново да намалее наполовина до 422 единици през 2023-а.

Почти всички продадени автомобили с водород са произведени от Toyota, главно моделът Mirai, а няколко Crown FCEV, които бяха пуснати в продажба в Япония през ноември 2023 г., също успяха да влязат в статистиката. Освен това за две години са продадени само 14 бройки от вече остарялата Honda Clarity.

През 2022 година в Япония са внесени и 31 водородни автомобила, вероятно кросоувъри Hyundai Nexo от Южна Корея. През същия период продажбите на електрически превозни средства са се увеличили повече от два пъти - от 20 008 през 2021 г. на 31 592 през 2022 г. и до 43 991 през 2023 г.

Заслужава да се отбележи, че през периода 2021-2023 г. в Япония са продадени повече от 7.2 милиона бензинови, дизелови и хибридни автомобили. Водородната стратегия на Япония, която беше актуализирана миналия юни, включва цел от 800 000 пътнически автомобила с горивни клетки по пътищата до 2030 г., но до момента в страната са продадени едва около 8000 автомобила, задвижвани от водород.

Продажбите на автомобили с водород в Южна Корея и Германия също са намалели с повече от половината миналата година, според наскоро публикувани данни. Япония, Южна Корея и Германия представляват три от петте най-големи пазара за автомобили задвижвани от водород в света. Другите два - Китай и САЩ, отбелязват ръст на годишна база, според данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research от октомври, но той също е незначителен.

fallback
  • #27
    Лудория до 25 ( преди 10 месеца )
    Ха, ти да видиш. Странно, но като че ли всяка държава прави насоки да спаси своето производство. Накрая да не се окаже прав MythBuster, че Toyota бута рушвети и се борят за хибридните сили?!
  • #26
    До 24 ( преди 10 месеца )
    Че на кого е необходимо да мисли? Топ инженерите, най-великите в света, работещи за най-високотехнологичната и голяма автомобилна компания в света вече го е изМИСЛИЛА и им е ДАЛА ТЕЗИ МИСЛИ НА ГОТОВО. Защо трябва да си тормозят мозъка, като могат да ги ПОВТАРЯТ. Пък и толкова много УЧЕНИ, правиха и публикуваха толкова много проучвания, как електромобилите нямат бъдеще и няма смисъл да се инвестира в тях, а хибрида е свързващото звено докато дойде времето на водорода.
  • #25
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Вероятно ниският брой на продадените в Япония електромобили се дължи на промиването на мозъци от малки, че електрическите превозни средства ще решат екологичните проблеми, а електрическо превозно средство означава самозаряждаем хибрид на toyota. Това са листовки които се раздават в училищата и дори не се споменава за някакви други различни електрически превозни средства. Така беше до преди няколко години и се чудя дали са го променили като започнаха да продават и истински електромобили?
  • #24
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Изобщо се чудя колко малко акъл имат тези които казват, че електромобилите нямат бъдеще, но водородните коли имали, изобщо не обичат да се опитват да мислят. Друго което е интересно с милионите нужни за станция на водород колко станции за бързо зареждане на ток могат да станат?
  • #23
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Аз на друго бих ви обърнал внимание. Видяхте ли броя електрически автомобили. Макар и като процент да изглежда много, всъщност са нищожна част от тамошния пазар. Защо така?!
  • #22
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А сметките са прекалено елементарни. Ето ви готови данни. "специфично съпротивление от 18,2 мегаома ( сайта не приема буквата Омега и реже коментара) х cm (милиона ома) при 25C се счита за абсолютна чиста вода. Това отчита само разтворените йонни примеси, които обикновено се срещат във водата." И това е за дестилирана, а не дейонизирана вода, която се сипва в акумулаторите. "Хайде дайте конкретен пример по закона на Ома, ако не си 'одете у дОма" както казваше един мой преподавател.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А сметките са прекалено елементарни. Ето ви готови данни. "специфично съпротивление от 18,2 мегаома ( сайта не приема буквата Омега и реже коментара)
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А сметките са прекалено елементарни. Ето ви готови данни. "специфично съпротивление от 18,2 M
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А кой е казал, че не мога и не съм го правил! Нали точно за това от 10 години ви приказвам ,че водорода е мъртво родена технология. Всеки който сам си направи проучването стига до този извод. Когато им го дадеш на готово, след 10 години подред повтаряне на едно и също все си мислят че ги лъжеш. Някой скоро да ти е говорил за синтетично гориво, след като по дадените от тях самите данни сметнахме, че за изминаване на 100 км с синтетично гориво се изразходва 40 пъти повече енергия от електромобил?
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като говориш за практика, докажи (на себе си и на целия форумен свят), че можеш на практика да извършиш научно проучване. Данните са широко достъпни в Интернет. Но не и в този форум. *** научила ли те е да извършваш усилие?
fallback
Последни