IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти предричат 10% ръст на електромобилите за тази година

Очакванията са за 12 месеца да бъдат продадени около 12 милиона коли

След скромен ръст от 3% през миналата година, глобалният пазар на електрически превозни средства като че ли се връща на правилния път и достигна нов рекорд. Глобалните продажби на електрически превозни средства се очаква да достигнат близо 12 милиона автомобила през 2024 година.


Nissan Ariya


Въпреки че данъчните облекчения направиха електрическите автомобили малко по-достъпни, те все още струват много повече от колите с ДВГ. Миналата година нов електрически автомобил е струвал средно около 52 000 евро, а през 2024 г. не трябва да се очаква значително поевтиняване.

Проучване на Statista показва, че глобалните продажби на електрически превозни средства са се утроили от 2020 г. насам, от 3.1 милиона на 10.64 милиона продадени автомобила. Само през 2021 г. продажбите са се увеличили драстично със 107%, спрямо предходната година, а през 2022 г. - с 55%. Сега, след скромно увеличение от 3% миналата година, годишният темп на растеж на продажбите на електрически превозни средства се очаква да се утрои до 10% през 2024 година.


Тъй като електрическите превозни средства играят централна роля в постигането на амбициозните цели за нулеви емисии, поставени за 2050 г., Statista очаква глобалните продажби на електрически превозни средства да продължат да се ускоряват през следващите години. Очаква се пазарът на електромобили да надхвърли 17 милиона продадени единици до 2028 г., което е 40% увеличение спрямо тази година.

Приходите на пазара на електромобили също ще нараснат драстично през този период. Глобалната EV индустрия ще струва повече от $623 милиарда до края 2024 г., което е с 11% повече от миналата година. Очаква се тази цифра да расте средно с 10% всяка година и да надхвърли 900 милиарда долара до 2028 г.

Прогнозите са Китай да представлява 57% от общите продажби на EV през 2024 г. с 6.8 милиона продадени бройки. До 2028 г. този брой ще се увеличи, но пазарният дял на Китай ще намалее до 51%. Освен това се очаква американците да купят около 1.3 милиона електрически коли тази година, или 10% от глобалните продажби. В Европа този процент е по-малък - 7.

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    108% точност ( преди 3 месеца )
    Вие за ЗАЯЖДАНЕТО ли пишете или искахте да кажете нещо но никой не разбра какво? Бихте ли дали ПО-ТОЧНА ПРОГНОЗА? Да предскажа ли отговора ви със 108% точност? Отговорът ще е ПОРЕДНАТА ОБИДА и празни приказки без НИКАКВА КОНКРЕТИКА. Приятна вечер!
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 22. Господин топ да не казвам какво че трият мнения. Писали сме заедно, Но за разлика от вас аз не обиждам събеседниците, не приказвам глупости, а съм дал аргументирани прогнози с проценти и бройки. Вие за заяждането ли пишете или искахте да кажете нещо но никой не разбра какво? Бихте ли дали по-точна прогноза? Да предскажа ли отговора ви със 108% точност? Отговорът ще е поредната обида и празни приказки без никаква конкретика. Приятна вечер!
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Буквално са предрекли, защото в началото на годината нямат достатъчно данни за да определят тенденция и да прогнозират по нея. Моите предвиждания на шесто чувство са че увеличението ще е повече от 10%, защото в Китай представлява над 50% от продажбите на електромобили а дори само там ще има ръст с повече от 20%. Милион продажби повече. Само това вече означава 10% ръст на световните продажби. А и в другите региони ще има ръст поне милион така че очаквам поне около 20% ръст около 13 милиона продаж
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Илиян ( преди 3 месеца )
    Експертите са хванали една кристална топка и карти Таро и предричат ли предричат. Научете се да пишете. Експертите, които се позовават на данни не предричат, а прогнозират. пфу!
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Замисли се дали говориш за свръх предлагане на литий или свръх предлагане на батерии, защото разликата е огромна. Не съм чул цените на батериите да са паднали под 100 долара, което е едно от условията да се изравнят цените на електромобилите с тези на ДВГ и това да е точката, която ще срине лавинообразно продажбите на ДВГ. Преди години и всички последвали кризи, се спрягаше това да се случи през 2025 година, но сега предвид обстоятелствата не съм чул някой да прави дългосрочни прогнози.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    В момента има достатъчно предлагане на батерии за това и лития се срина до нормални цени
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Цените на батериите ще се сринат чак когато има свръх предлагане. А това ще стане чак когато по-големият автопарк е преминал на ток и има плато в търсенето на батерии, а производството продължава да расте. Чак тогава ще стане рентабилно производството на малки електрически модели. Дотогава ще развита и зарядната инфраструктура, както и технологиите на батериите ще позволяват по-бързо зареждане и най-вече повече цикли живот, което е ключово за автомобили с малък пробег и чести зареждания.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За замърсяването си прав И ако не си обърнал внимание го отбелязах без някой да ме пита. Но ще ми обясниш ли икономическата обстановка на закупуването на два пъти по-скъп електрически автомобил вместо по-евтин бензинов? Не е ли логично от градовете първоначално да се разкарат огромните SUV с лакоми двигатели, които замърсяват най-много и така или иначе струват приблизително колкото електрическите си аналози, аз с останалите батерии да се произвеждат тирове?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До13 ( преди 3 месеца )
    Но тировете както сме обсъждали както и ТЕЦовете са почти само извън градовете така, че за здравето на хората са по-важни колите освен това не всяка малолитражка е само за градско и малко каране и мнозина ги ползват за повече километри
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 3 месеца )
    Има си смисъл и още как и може като км да минават по-малко в града, но замърсяването и разхода на км е по-голям както знаем