IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите коли в ЕС със задължителен паспорт на батерията от 2027 г.

Цифровият документ ще посочва произхода и състоянието на агрегата, както и друга информация

Паспортите на батериите ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, продавани в Европейския съюз от февруари 2027 г., като тяхната цел е да хвърлят светлина върху произхода на този основен агрегат.


батерии


Цифровите документи ще бъдат свързани с VIN и QR код, който, когато бъде сканиран с цифрово устройство, ще разкрие подробна информация за източниците и естеството на суровините преди производството, заедно с подробности като състоянието и капацитета на батерията.

Този ход е част от новия регламент на ЕС, който изисква производителят на батерията или превозното средство (в зависимост от това кой е произвел батерията) да разкрива въглеродните емисии, отделяни при производството и постепенно да включва по-големи пропорции на рециклирани материали в навечерието на 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ.


батерии


Паспортите на батериите ще хвърлят светлина върху често тъмните и взаимозаменяеми вериги за доставки и ще осигурят по-голяма прозрачност и възможности за внимателно разглеждане на предпроизводствения процес.

„Много производители дори не познават веригата си за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договорите, които се променят заради търсене по-ниски разходи,“ каза Елън Кери, главен служител по външните работи в компанията Circulor, която е специализирана в осветляване на веригата за доставки и създава паспорти на батерии.


батерии


Новите паспорти ще струва между 8 и 15 евро на батерия, като ще създават отчетност именно на тази верига за доставки – кой какво е направи, кога и къде. Те ще предупреждават производителите за промени в техните вериги за доставки, като едновременно с това ще разкрива източниците на кобалт, графит, литий, слюда и никел. Тези материали са основни за производството на батерии за електромобили.

За да запазят интелектуалната собственост, производителите ще имат достъп до пълния обем информация в паспорта на батерията, но другите страни ще бъдат ограничени в това, което могат да видят. Купувачите на електромобили, например, ще могат да видят общата информация и само част информацията за веригата за доставки. Те обаче ще бъдат напълно наясно със състоянието на капацитета на батерия и нейното здравословно състояние.


0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Лъжлив теслю, сега се подвизава безниково.
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Лъжлив Тесльо, и въглищата и газът са изкопаеми горива, но при въглищата емисиите са към 1100 гСО2/кВтч, докато при газа - 550 гСО2/кВтч, защото ТЕЦ-овете на въглища са с наполовина по-ниска ефективност. Така че, дори според твоите числа, 60% въглища в микса на Китай имат по-високи емисии от 30% въглища и 30% газ в Япония. Лъжец си беше, лъжец ще си останеш.
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Китайците харесват това. Но ес ще съжалява за забраната на двг.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Абе умник евроскептичен, субсидиите ги дават националните държави, а не ЕС освен това далеч не всеки който купува електромобил е милионер защото цените са като на хибридите освен ако не казваш и, че купувачите на хибриди и дизели са милионери? Няма субсидии за коли за по 300К защото обикновено има таван на цената понякога и на доходите на купувача за субсидия то вече и ги махнаха и намалиха на много места..
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пръдлив, ако искаш да докажеш нещо просто се аргументирай с цифри. Дал съм ти абсолютно всички цифри за производството на електрическа енергия в Япония за 2022 г. Ако имаш някаква друга информация и смяташ че тези цифри не са верни, дай правилните? Няма абсолютно никакъв шанс микса в Китай да е по-мръсен, след като само възобновяемата енергия е над 30%, а атомните централи имат по-голям дял отколкото в Япония. Ако не се лъжа около 10%. За изкопаеми горива остават около 60% при 70% за Япония
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ЕС се занимава предимно с глупости вместо с актуални проблеми. Шепа шарлатани седнали да си играят на Age of Empires. С тази си политика и в този си вид ЕС е обречен
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Не си разбрал , Гост е умрял ! Мир на праха му !
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-еко е да си караш старата кола докато си работи и на газ ако е по-нов Евро стандарт може и така да си остане, без разходки до молове кибичене по паркинги а по предназначение до работа, училище и т.н., субсидия за газова уредба кога то клоуните от ЕС на милионери дават субсидия които си купуват коли по 300-400 хиляди понеже били електрички, жалки са та на евроизборите ще ги накажем.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде е MythBuster,да не умрял?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лъжлив Тесльо ( преди 3 месеца )
    Такъв съм си.