IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бруталните студове в Чикаго блокираха много електромобили

Дори Supercharger на Tesla не успяват да се справят с минусовите температури (ВИДЕО)

Добре известно е, че ниските температури намаляват пробега на електромобили и забавят тяхното зареждане. Това, което се случи в Чикаго, прави този двоен удар за техните шофьори още по-брутален.


студове електромобили


В момента Средният Запад на САЩ преживява рязко застудяване, което оставя градове като Чикаго с двуцифрени отрицателни температури. Тези условия доведоха до сериозни проблеми за водачите на електрически превозни средства (EV), които се сблъскват с по-дълго време за зареждане от нормалното, принуждавайки инфраструктурата за зареждане да работи на лимита си.

Шофьори на електромобили в Чикаго бяха принудени да изтеглят колите с чужда помощ, след като чакане с часове наред за зареждане изтощи батериите им, показва репортаж на NBC Chicago. Причината е, че при такива условия дори станциите Supercharger на Tesla работят много по-бавно от обикновеното. Или изобщо не работят, както се случи с повечето от тях в Чикаго.



Според информациите много собственици на модели на Tesla са се оплакали от проблеми със зареждането. Част от тях са прибегнали до изтегляне на колите си в местния сервизен център на марката. От студовете са пострадали и електромобили на други производители.

Автомобилните губят ефективност, когато термометърът падне под нулата. Проучване на Норвежката автомобилна федерация твърди, че студът може да намали пробега на EV с до 20%. На свой ред Американската автомобилна асоциация (AAA) обаче установи, че обхватът намалява до 40%, когато навън е много студено.



Дългото време за зареждане води до образуване на опашки на обществените зарядни в големите студове. В момента Белият дом финансира усилията за увеличаване на броя на станциите за зареждане в Америка, но изследванията показват, че броят им трябва да се учетвори до 2025 г., за да бъде в крак с растежа на продажбите на електромобили.

0 от 500
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Преди нова година имаше видеа в социалните мрежи които показваха стотиците закъсали електрически коли по магистралите в Китай. Хората просто ги зарязали в аварийната лента, стоят там замръзнали. Ще си ги приберат напролет.......
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )за всичко си има обяснение/оправдание. Просто трябва да изчакаме електричарите да го формулират за да се метнат на амбразурата." Всичко е много ясно формулирано от години и ви е повтаряно хиляди пъти, но все още не сте узрели за да го разберете. От години наред ви повтаряме, че очевидно електромобилите са подходящи само за топли страни като Норвегия в която никога не е регистрирана отрицателна температура и затова електромобилите имат 90% пазарен дял.
  • #12
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #12 по-скоро 5-7мин и не повече от литър бензин. Но по-важното е - нямаш грижи.
  • #11
    9 rate up comment 23 rate down comment
    до #9 ( преди 4 месеца )
    Е то двг-то да не е много развита технология, при такива екстремни температури, ще изхабиш една кофа бензин и половин час докато стоплиш купето и да става за шофиране.
  • #10
    15 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    някои хора се събуждат даже при шепот, а други се събуждат само с шамар в лицето...
  • #9
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Anonymous ( преди 4 месеца )
    Замръзнаха им сополите на шофьорите на електрокари.*** таз' велика недоразвита технология.
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Пак не сте разбрали - това не е проблем, а е екстра - така карат хората да си стоят в къщи на топло - къде са тръгнали в този студ?!? :-)
  • #7
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    за всичко си има обяснение/оправдание. Просто трябва да изчакаме електричарите да го формулират за да се метнат на амбразурата.
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    5-ти, не детски ами са си генетични заболявания това. Няма изненада. В Берлин преди 1-2г го гледаха този филм с ГТ. Ел бусове бяха увиснали...и се наложи дизела да спасява положението. А там дори не беше толкова студено
  • #5
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Детски болести, като при всяка нова технология! Някой помни ли, как преди масово да навлезе антифриза, колите се охлаждаха с вода и при минусови температури всяка вечер се източваше?! Който забрави, на следващата сутрин - веселба, заливане с гореща вода, пък и бойлерите не бяха във всяка къща, топлиш с нагревател в кофа:)