Аномалните студове в Северен Китай отново посочиха основния недостатък на електрическите превозни средства и мрежите за зареждане за тях. По-специално, шофьорите започнаха да се оплакват повече от „безумно бавно зареждане“, като някои от тях дори сравните електрическите автомобили с покрити със сняг „безполезни ледени скулптури“.
Както съобщава изданието Beijing News, през миналата седмица в Пекин е имало огромни проблеми с инфраструктурата за зареждане. Заради студовете процесът на зареждане на батериите се забавя толкова много, че наличните зарядни станции в града не бяха достатъчни за всички.
Също така собствениците на електрически превозни средства се оплакаха от значително намаляване на производителността на батерията и в резултат на това двойно намаляване на резерва на мощност. Някои писаха, че са били принудени да се откажат от отоплението на кабината, което не е никак приятно в подобни условия.
Самите производители на електрически превозни средства отчитат влиянието на студа и още при разработката на нов модел го тестват задълбочено при зимни условия. Например, популярният в Китай кросоувър Huawei Aito M7, предлаган като електрическо превозно средство и хибрид, премина специален „студен тест“ преди излизането си на пазара, при които се появиха проблеми. Те бяха открити и минивана Voyah Dreamer, който също се предлага както като електромобил, така и като plug-in хибрид.
Опитите на автомобилните компании да намерят решение на тези проблеми засега са неуспешни, като не се очаква това да се промени в близко бъдеще. Според някои експерти студеният климат е по-подходящ за plug-in хибриди, отколкото за чисто електрически превозни средства.
Това обаче, поне засега, не оказва влияние върху продажбите на електромобили на най-големия пазар в света. Тяхната популярност в Китай продължава да расте, докато зареждащите се хибриди постепенно губят позициите си.