IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето какво стана с електромобилите в китайските студове

Хибридните модели устояха доста по-добре на зимното време, пише Beijing News

Аномалните студове в Северен Китай отново посочиха основния недостатък на електрическите превозни средства и мрежите за зареждане за тях. По-специално, шофьорите започнаха да се оплакват повече от „безумно бавно зареждане“, като някои от тях дори сравните електрическите автомобили с покрити със сняг „безполезни ледени скулптури“.


електромобили студ


Както съобщава изданието Beijing News, през миналата седмица в Пекин е имало огромни проблеми с инфраструктурата за зареждане. Заради студовете процесът на зареждане на батериите се забавя толкова много, че наличните зарядни станции в града не бяха достатъчни за всички.

Също така собствениците на електрически превозни средства се оплакаха от значително намаляване на производителността на батерията и в резултат на това двойно намаляване на резерва на мощност. Някои писаха, че са били принудени да се откажат от отоплението на кабината, което не е никак приятно в подобни условия.


електромобили студ


Самите производители на електрически превозни средства отчитат влиянието на студа и още при разработката на нов модел го тестват задълбочено при зимни условия. Например, популярният в Китай кросоувър Huawei Aito M7, предлаган като електрическо превозно средство и хибрид, премина специален „студен тест“ преди излизането си на пазара, при които се появиха проблеми. Те бяха открити и минивана Voyah Dreamer, който също се предлага както като електромобил, така и като plug-in хибрид.

Опитите на автомобилните компании да намерят решение на тези проблеми засега са неуспешни, като не се очаква това да се промени в близко бъдеще. Според някои експерти студеният климат е по-подходящ за plug-in хибриди, отколкото за чисто електрически превозни средства.


електромобили студ


Това обаче, поне засега, не оказва влияние върху продажбите на електромобили на най-големия пазар в света. Тяхната популярност в Китай продължава да расте, докато зареждащите се хибриди постепенно губят позициите си.

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 4 месеца )
    До 4.Правихме тройка с MythBuster в Теслата.Помощника да ме клеца, MythBuster беше пасивен нищо ,че пи от този аналог на виагра.
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 7. Точно такива като тебе не вярват в глобалното затопляне и си мисля че ще стане топло. А то е точно обратното! Борбата е да задържим средната температура да не се вдигне с повече от 1,5 градуса до 2100 година. Тоест средната температура няма да мръдне, а просто летата ще станат много по-горещи от преди, а зимите много по-студени. Дали кравите и дизелите ще решат проблема? Твърдо не! Производството на цимент и стомана отделя много повече емисии от транспорта.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма проблем. Веднага ще им предложа решение. Оставете кравите да си пр*цкат, дизеляците да си вървят и както казвате вие, ще дойде Глобалното затопляне и тогава няма да има студове.
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Не само, че зареждането е по-бавно, ами ако колата не е подгрята, разходът може да скочи със 100% ..." Би ли дал практически пример за това което говориш? Един пример за 1000 км пътуване и един пример за нормално използване на автомобила примерно по 150-200км на седмица като мен и Гост и останалите средностатистически шофьори. Да видим какви неудобства създават фактите за които говориш и дали са факти или митове?
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не само, че зареждането е по-бавно, ами ако колата не е подгрята, разходът може да скочи със 100% ... Демек, ако преди си зареждал 200 км за 10 минути, сега за ще трябва да заредиш 40 минути за същото, а може и повече, ако колати тие е с под 450 км "фоциален пробег".
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Гостенино, наистина е така ако си сектант и си купиш същата марка автомобил като тази която караш в момента. Техните електромобили бяха проектирани така, че не можеха да се зареждат въобще при минусови температури. После някак ги накараха да почнат, но зареждането на студено е адски бавно. Ето ти как се изминават 1000 км с това недоразумение toyota би зет фор екс (последния да затвори вратата) . https://youtu.be/hXRp357Usq4 ... Отне му 14:25ч. Разход 30kWh/100км
  • #2
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Електромобилите не са за зимни условия и дълъг път.
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е защото не са Тесли.. Ако бяха ехеее всичко щеше да е 6. :) :) Тесла мисли за всичко.