IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EС започна проверка на три китайски производителя

BYD, Geely и SAIC се разследват за държавни субсидии, позволяващи намаляване на цените в Европа

BYD, Geely and SAIC - това си имената на три китайски производители, които влизат в „черния списък“ на Европейската комисия. Те са заподозрени в получаване на субсидии от китайската правителство в продължение на повече от 10 години за насърчаване на производството на електрически автомобили.


BYD


Според агенция Reuters, представители на властите в Брюксел вече са пътували до Китай, за да извършат проверки на трите компании. Разследването беше обявено през септември от председателя на ЕК - Урсула фон дер Лайен, в отговор на притесненията от навлизането на китайските марки на Стария континент.

Подозренията са, че производителите от Китай ползват държавна подкрепа, за да предлагат своите превозни средства на Стария континент на по-ниски цени от европейските компании. Разследването ще продължи 13 месеца, като първа на въпросите на ЕК трябваше да отговори Great Wall, а сега под прицел са още три производителя - BYD, Geely и SAIC

Засега няма официално потвърждение както от изпълнителната власт на ЕС, така и от китайското правителство и производителите. Известно е обаче, че засега от разследването се спасяван някои западни марки, които имат производствени центрове в Китай, а именно Tesla, BMW и Renault.

Ако обвиненията на Брюксел бъдат доказани, това може да доведе до налагане на наказателни тарифи на китайски марки. Това означава добавяне на такси към сегашните мита от 10%. Подобен ход е считан за необходими, тъй като експертите от индустрията предвиждат китайските производители да достигнат пазарен дял в Европа от 15% през 2025 г., благодарение на цените на новите им автомобили, които са с 20% по-ниски (средно) от произведените в ЕС.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория до riders ( преди 3 месеца )
    Като европеец, нямаш право на евтини коли, защото те са: а) замърсяващи природата; б) помагаш на "джуджета", "комунисти" и както ти хрумне, но не и на богоизбраните "европейци"; в) защото като купуваш евтино, там нейде тези екплоатират бедните деца да копаят я в мина, я да работят в завод... няма значени, екплоатираш детски труд; г) някъде там правят като нас, ама защото те са други, това е лошо;.... и така нататък. С малко думи - не трябва да купуваш евтино! Скъпо и родно!
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Няма прозрачност ( преди 3 месеца )
    С колко се субсидира дизеловото гориво на фермерите? Докато не започнаха да стачкуват преди няколко дни дори не знаех че им го субсидират.
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Китайски комунисти ( преди 3 месеца )
    При данните и декларациите на китайците само датите могат да се считат за верни, като дори и там трябва да се внимава. Аз лично нямам грам съмнение, че ККП и цялата им държава яко субсидира, насърчава и плагиатства технологии и производства, така че в цени на стоките им няма нищо "свободно" и "реалистично". Не, че при ЕС и САЩ няма намеса, но е в пъти по-малко и прозрачна.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 3 месеца )
    Лошото на това да си умствено ограничен по рождение е, че е за цял живот! Много сложно е за някои да разберат, че има свободна търговия когато се спазват общоприетите правила, а такива има ! Например, Китай трудно беше приет в Световната Търговска Асоциация именно защото не ги спазваше и с уверението, че това се е променило.Прехваления комунистически експеримент с капиталистическа, държавно контролирана икономика е силата, която е, благодарение на отварянето на западните пазари преди всичко САЩ!
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Ама верно сте доста ограничени тук,Другари! Китай като захапе пазара с евтинийките, ще фалират местните производители и потдоставчици и сума ти съпътстващи бизнеси. Понеже много хора са заети в индустрията съответно и ще обеднеят, ще умрат и други местни малки бизнеси. И точно това е целта на комунистите, затова наливат милиарди. Те не искат и не правят бизнес, те искат и правят апокалипсис. Затова като изпофалират местните, китайците ще си вдигнат цените, защото ще са удушили конглокенцията.
  • #7
    13 rate up comment 11 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Хаха, китай продава за година повече коли от европа и америка взети заедно. Значи аз като европеец не мога да си купя евтина кола ако не е от европа?!? Що за дискриминация и комунизъм облечен в прекрасни думи и помисли...
  • #6
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Да започнат с Тесла - те внасят най-много китайска продукция, а над 50% от батериите които ползват са на CATL - разработени с Китайски субсидии. Фабриката им в Берлин се оказа че само сглобява Модел У, а основните компоненти идват от Китай - сега когато доставките от Китай са блокирани се наложи да затворят за 2 седмици.
  • #5
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съюзът на палячовците разсъждава така: "Щом една цена е ниска, значи има нещо нередно!" И що така, не могат да го обяснят на обикновен човек. Не е нужно да си спонсориран от държавата, за да предложиш по-ниска цена от прехвалените европроизводители. ЕС марките ако не надуват цените щото "тяхното е най-убаоо", вероято нямаше да имат сега какво да "разследват" Обаче тяното нали е най-космическо, трябва да заработи пропагандата срещу Китай. Разследване ще праят, ти да видиш!
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Само едно спиране на китайското движение към Европа и с тия е свършено
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Европа и САЩ не дават ли субсидии за електромобили?