IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова твърдотелна батерия запазва 95% капацитет след 500 000 км

Литиево-металнато устройство на QuantumScape „на практика не остарява“

Твърдотелните батерии трябва да преобразят електрически превозни средства, като продуктът на QuantumScape е на път да направи точно това. Компанията разкри, че по време на тестове, проведени от Volkswagen, тяхната батерия значително е надвишила изискванията за производителност.


QuantumScape


Според фирмата за батерии, прототипът е бил подложен на повече от 1000 цикъла на зареждане, като клетката е запазила повече от 95% от първоначалния си енергиен капацитет. Компанията твърди, че това е „еквивалентът на електромобил, който е изминал близо 500 000 км без забележима загуба на обхват“.

Като се има предвид това, целта на QuantumScape си остава 800 цикъла с 80% запазване на енергия. Тестовете обаче са обнадеждаващи, тъй като фирмата отбеляза, че прототипната клетка има същия брой слоеве и използва същия патентован формат на клетки като тяхната първа батерийна клетка за производство, която е известна като QSE-5.

От QuantumScape посочват, че месеци тестове, проведени от лабораториите PowerCo на Volkswagen, „демонстрират потенциала за производителност на твърдотелни литиево-метални батерии, които обещават по-дълъг обхват, по-кратко време за зареждане и максимална безопасност в сравнение както с традиционните литиево-йонни батерии, така и с други акумулатори от ново поколение, които в момента тя разработва".

Производителят също така отбелязва, че постигнатите резултати „далеч надминават индустриалния стандарт за завършване на 700 цикъла на зареждане, като същевременно се запазва 80% капацитет на батерията“.

„Това са много обнадеждаващи резултати, които впечатляващо подкрепят потенциала на твърдотелната клетка. Крайният резултат от тази разработка може да бъде батерия, която позволява дълги разстояния, може да се зарежда супер бързо и практически не остарява", коментира изпълнителният директор на PowerCo - Франк Блом.


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    #2 Студено. Масовите литиево-йонни са с живот 800-1200 ПЪЛНИ цикъла. Тоест употребата в колите 10-90% са непълни цикли животът вече е няколко хиляди. Литиево-ферофосфатните (Li-FePO4) - 3000-4000 ПЪЛНИ цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20 000 - 30 000 ПЪЛНИ цикъла. Toyota bZ4X има разширена гаранция 10 г. и 1 млн.км. BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина и 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове - Свен Бауер, BMW Battery.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 10 месеца )
    има надежда...след 20 години непременно ще си купя електричка...
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Тия приказки ги слушаме още от 2010г. Но фактите показват друго. Батериите са си същите. Нищо не се е променило." Ами хайде да говорим с факти и цифри, както се аргументирам аз в 100% от случаите? Ще ни припомниш ли колко беше най-бързото зареждане и пробег през 2010 ? Марка и модел на автомобила ако може и С колко километра в час е зареждала? Защото първия смислен автомобил за който се сещам е Тесла модел s, която зареждаше със 120 киловата мощност за 40 минути до 80% около 600 км/ч
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 8. Пропуснал си още нещо. Toyota много добре се грижи за батериите си и не им позволява да се зареждат зимно време. Тоест получава се две в едно - грижа за батерията и грижа за природата. Собственикът ползва градския транспорт през зимата. Така и автомобилът изкарва повече години. Пък и кой е луд да тръгне с електрическа toyota на дълъг път? 1000 км се изминават за 14,5 ч. като включиш и времето за зареждане, нужно е и преспиване. С тесла същия маршрут се минава за един 8-часов работен ден.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 10 месеца )
    да, защото доста агресивно са ограничили пробега и скоростта на зареждане, т.е. имаш налице само от 20 до 80% от батерията (когато я зареждаш до 100% по показание), което увеличава много повече циклите на зареждане, а бавното зараждане е с цел да се избегне нагряването, което ги скапва бързо.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тойота като дава милион километра гаранция на батериите да не мисли някого, че ще изкарат милион?
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 4, 5 ( преди 10 месеца )
    Всъщност Тесла дава средно към 200К км според модела, но както и да е. Нали все пак трябва да се застраховат, че ако някого редовно зарежда бързо до 100% няма да му се наложи да му я сменят само защото е безотговорен и не му пука и винаги гаранцията е така направена, че най-безотговорните които не пазят да не могат да не могат да се възползват
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 3: Китайците са аматьори в сравнение с Тесла. Тесла от години твърди че батериите им изкарвали по милион мили. Само че най-голямата гаранция която дават е едва 1/10 от това. Който се хванал - хванал.
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Tesla разчитат на абсолютно същата измама. Дават ти до 8 години гаранция но само 160 000 километра като в края на пробега гарантират само 70% от капацитета и то при замерване в нормални условия и при външна температура от 20 градуса. Има и много други уловки в условията. Те много добре знаят че това което рекламират няма нищо общо с реалността. Но си имат 100 начина да се измъкнат и да се предпазят от съдебни дела и обвинение в измама.
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сега китайците са наводнили пазара със лилиеви батерии за които твърдят че издържат до 10 000 зареждания. Това разбира се е абсурдно и невъзможно от чисто техническа гледна точка. Не съществува такава химия и физика. Но тука уловката е че те дават до 2 години гаранция. И на практика няма как да се докаже че лъжат. Ако някой се опита да направи експеримент със силови зареждания и разреждания в кратък период те ще кажат че нарушава гаранцията и батерията не е предвидена за такова натоварване.