IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-мощният Volkswagen в историята: тестваме новия Touareg R

Емблематичният V8 е изчезнал завинаги - но това е само за добро (ВИДЕО)

Автомобил, който е почти пет метра дълъг, и два тона и половина тежък, едва ли може да остане незабелязан. И все пак Volkswagen Touareg по някакъв странен начин се оказва добре пазената тайна на автомобилната индустрия. Сега ще ви обясня точно защо.
   
   

   
    
Самите му създатели настояват, че това е единственият им премиум модел. И това не са само празни думи. Защото Touareg не само по никакъв начин не е "народна кола" - той дори не е съвсем Volkswagen. От самото си раждане този автомобил е близнак с по-престижните Audi Q7, Q8 и с Porsche Cayenne, с които дори се прави на една и съща поточна линия в Братислава. Да не говорим, че технологичната му платформа може да бъде открита и под аристократичната външност на Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
     
На практика Touareg е уникален шанс да имате пълноценен луксозен SUV автомобил, без да се набивате на очи с марката му. Знаем, че в България обикновено копнежите на купувачите са в обратната посока - всички да ги забележат и да им завиждат. Но този Volkswagen има и друг коз, който вече безотказно ще въздейства и на българи: той е по-евтин. Разликата между нашата тестова кола и аналогичното Audi Q8 е близо десет хиляди лева. Разликата с Porsche Cayenne със същото задвижване е над 41 хилядарки.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
      
През тази година третото поколение на Touareg, дебютирало на пазара през 2018, получава очаквания фейслифт. Той включва дискретни подобрения във външния вид, но доста по-сериозни промени под капака.

Най-видимата новост са светлините. Значително по-малки, отколкото досега, но със значително повече светодиоди в матрицата - по 19 216 във всеки фар. С тези фарове спокойно можете да си карате на дълги през цялото време: компютърът проследява всички идващи насреща автомобили и затъмнява определени зони в матрицата, така че да не ги заслепите.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
     
Отзад емблемата свети в червено. Решетката и релсите на покрива са в черен цвят, както и двата ауспуха. Боядисаните в синьо спирачни апарати допълнително подчертават, че тук става дума за върховия модел в гамата.

Обновеният Touareg идва с пет варианта на задвижване - два шестцилиндрови дизела, един V6 бензин и два плъг-ин хибрида.
  
    
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
      
Немалко хора може да се натъжат, че вече че го няма емблематичния V8. Но напразно. Колата, която тестваме, е новият Touareg R - плъг-ин хибрид с V6 бензинов двигател, електромотор и 14-киловатчасова батерия под пода на багажника. Съвкупната мощност от всичко това е 462 конски сили. Което прави тази кола най-мощния Touareg до момента. Впечатляващо, като се сетим, че в миналото този модел имаше V10 и даже W12 двигатели.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
    
     
Но това не е всичко. Така, както го виждате, този Touareg е най-мощният сериен автомобил на Volkswagen в историята.
 

Volkswagen Touareg R

462 к. с. максимална мощност

700 Нм максимален въртящ момент

5.1 секунди 0-100 км/ч

Това означава ускорение до 100 км/ч за едва около 5 секунди. И в същото време способност да тегли до три тона и половина - което се връзва чудесно с електронния асистент за ремаркета. Всички варианти на Touareg са с постоянно задвижване на четирите колела и с 8-степенен Tiptronic автоматик. Адаптивното окачване при нужда може да повдигне колата с цели 7 сантиметра, до общо 27, така че това си остава и една доста добра офроуд машина. Поне на теория, защото на практика единствените хора, които сме виждали да вкарат Touareg в калта, сме самите ние, когато снимахме една поредица за средновековните крепости в България.
   
    
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
     
Управлението си остава все така компетентно и прецизно. Но въпреки рекордния брой коне под капака, цялостното усещане е по-скоро за комфорт, отколкото за спорт. Ако все пак решите да карате по-енергично, 400-милиметровите спирачни дискове ще се погрижат да спрат тези два тона и половина навреме.

Volkswagen обещава среден разход от малко над 2 литра на сто. Но това, както при всички останали плъг-ин хибриди, е валидно само за първите 100 километра. Ако карате основно в града, и разчитате на заредена сутринта батерия, може и да се доближите до това. Нашите първи 100 км бяха мъничко в града и основно на магистрала. На стотния компютърът показваше разход от почти 5 литра на сто. Което никак не е лошо за такъв автомобил и с тази мощност.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
    
Пробегът само на ток е 45 километра, макар че така и не успяхме да тестваме доколко е реален. Зареждането на батерията на 7-киловатово стенно устройство отнема малко над два часа.

Хибридната система има един негативен страничен ефект - батерията изяжда малко от товарното пространство в багажника. Но понеже то изначално е огромно, няма да ви направи впечатление - дори с батерията под кората, пак можете да натъпчете цели 655 литра до нивото на облегалките.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
     
Сега вече всички варианти на Touareg получават така наречения Inovision Cockpit, което означава 12-инчов дисплей за приборите пред шофьора, и 15-инчов за мултимедията.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
  
    
Информационните системи на другите нови Volkswagen-и отнесоха доста критики в последните години и се наложи да претърпят няколко ъпдейта, докато се оправят бъговете. Но тази тук няма нищо общо с тях. Тя е доста интуитивна и лесна за ползване, и с чудесна графика.
   
  
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
   
Новите USB-C портове - три отпред и два отзад - са с по-висок капацитет, 45 вата вместо 15, така че зареждането на смартфона или таблета става доста бързо. Като опция можете да поръчате впечатляваща 730-ватова аудиосистема от датската Dynaudio. Иначе като серийно оборудване получавате кожен салон Vienna, климатроник, камера за задно виждане и асистент при паркиране, отопление на предните седалки и панорамен покрив.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
     
Дойде моментът да говорим и за минусите. С удоволствие мога да кажа, че не открихме никакви съществени недостатъци в новия Touareg. Но има някои дреболии, които могат доста да ви дразнят в ежедневието. Едното е гласовият асистент. Кола, която разчита изцяло на сензорни дисплеи за управление на функциите, трябва да има добър гласов асистент, но тук той далеч не е толкова ефективен и толкова разбиращ, колкото в BMW или в Mercedes например. Най-честният отговор, който получавахме от него, бе "I'm sorry".
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
    
Естествено, това не е бог знае какъв проблем - сензорният екран на Touareg е достатъчен да контролирате всичко в автомобила си. По-сериозен е другият недостатък: цената. Клиентите на Volkswagen отдавна са свикнали, че марката не е от най-достъпните. Но дори на този фон Touareg е скъпичък.
   
   
Volkswagen Touareg R, тест драйв
   
      
Базовият дизел с 286 коня започва от почти 146,000 лева. За хибридния R ще ви поискат 176,000 лева - в което няма нищо "народно", разбира се.

Но проблемът продължава само докато мислите за това като за най-скъпия Volkswagen. Ако го разглеждате като намалено Audi или Porsche, всичко е наред.
   
   
Още снимки на Volkswagen Touareg R вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    гоУф ( преди 1 седмица )
    Егати скъпио гоУф...
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Емблематичният V8 е изчезнал завинаги - но това е само за добро" - Ох мале.... А после "Впечатляващо, като се сетим, че в миналото този модел имаше V10 и даже W12 двигатели." - Пак ще има, споко! Тая глупсот, че баш всичко над 4 цилинда убивало планетата, вече е към края си.
  • #6
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Gp ( преди 1 месец )
    Грозен отвън, вътре мега скука, абе VW. И на тази цена. 40 бона по евтин от Porsche, но караш VW, не Porsche. И разход от 2л/100км. - сигурно и масло не гори.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    първите 8 снимки от 19 са на новия Тигуан...
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    До bg ( преди 1 месец )
    Вие и други ще си вземете Ауди. Някои примерно успяхме да си вземем Touareg III V8 преди да оттеглят този двигател от гамата. Въпрос не на липса на пари очевидно , а на светоусещане , вкус и т.н.
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    bg ( преди 1 месец )
    Е при 10 бона разлика ще си взема Ауди разбира се...Преди 7-8 години разликата беше 30-40 бона
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Цеко ( преди 1 месец )
    прицелен в антирекорда 'много скъпа, и пак няма да се обърна да я погледна като я заключа' :д
  • #1
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този Турег със сигурност е аналог на виаграта. Естествено докато не разбереш колко масло гори