IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Осемте кръга на ада: тестваме Audi S8 и Audi SQ8

Бензин срещу дизел, лимузина срещу SUV, 571 срещу 435 коня: всъщност изборът не е труден

Когато човек си купува луксозна кола, първо трябва да си отговори на два гигантски въпроса: бензин или дизел? Лимузина или SUV?  
  
  
 
  
   
Разбира се, съвременните производители не оставят нищо на случайността и имат готови отговори и за двата варианта. Ето и два от най-интересните: новото Audi SQ8 - луксозен дизелов SUV, и новото Audi S8 - класическа като форма, но абсолютно революционна като технологии бензинова лимузина.

Всъщност преди да си отговаряте на каквито и да било въпроси, първо трябва да ограбите някоя банка, или да източите еврофонд. Защото тези две Audi-та съвсем не са евтини. Едно обикновено Q8 може да се вмести под 150 000 лева, но SQ8 версията струва 208 000. Обикновено А8 с шестцилиндров мотор е 192 000 лева. Но нашето S8 вдига летвата до 273 458 лева. Като добавим няколкото екстри, цената на тези две машини леко надхвърля половин милион.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
 
  
Разбира се, получавате и доста в замяна. Серийното оборудване и при двете е необикновено богато, за което ще стане дума след малко. Но основното, което получавате за парите си, са коне.

 

Audi SQ8

435 к. с. максимална мощност

900 Нм макс. въртящ момент

4.8 секунди 0-100 км/ч

 
 
Заради екологичната тирания от Брюксел Audi продава в Европа само дизеловата версия на най-луксозния си кросоувър, запазвайки бензиновата за араби и американци. Но и дизелът не е за подценяване: с битурбо, с 435 коня и с мека хибридна система, която подпомага началното ускорение и на практика компенсира турбодупката. От 0 до 100 км/ч са достатъчни 4.8 секунди.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв


При S8 под капака е същият 4-литров бензинов V8, който задвижва и Lamborghini Urus. И той е с 48-волтова хибридна система, но конете са цели 571, а ускорението 0-100 км/ч отнема с цяла секунда по-малко.

 

Audi S8

571 к. с. максимална мощност

800 Нм макс. въртящ момент

3.8  секунди 0-100 км/ч

 
 
На теория обаче и дизелът има своите шансове в импровизирания ни драйг рейс: неговият въртящ момент е катаклизмичните 900 нютонметра, с цели 100 над този на лимузината. На практика обаче се оказва, че SQ8 няма никакъв шанс.
  
  
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
На теория SQ8 би трябвало да има шанс в нашия импровизиран драг рейс, защото не е по-тежко, а има със 100 Нютонметра по-голям въртящ момент. На практика обаче е обречено да гледа бързо отдалечаващата се задница на S8
   

Само едно нещо пречи на тези чудовища да се представят като чисто спортни автомобили, и това е позорният им показател върху кантара. SQ8 чуква 2270 килограма, S8 - цели 2305. Това е колкото три Golf GTI от първо поколение.

Но не бихме обвинявали Audi заради това, защото тези допълнителни килограми са използвани изключително добре. Това са два от най-високотехнологичните автомобили, които сме карали някога. SQ8 е достатъчно впечатляващ със завиващите си задни колела, адаптивното спортно окачване и футуристичния интериор с два тъч скрийна, от които управлявате абсолютно всички функции в автомобила.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
 
 
Но и тук седанът е поне едни гърди напред. Неговите задни колела също завиват, за да осигурят повече повратливост. Двигателят има неусетно работеща система за деактивация на цилиндрите, която намалява разхода с почти 1 литър на 100 км, когато карате по-спокойно. А споменатата 48-волтова система не е само за да помага при ускорения. Нейната главна задача е да захранва множеството допълнителни агрегати, и най-вече удивителното активно окачване.

Ние добре познаваме прословутото "вълшебно килимче" на Rolls-Royce или пневматичното окачване на Mercedes S-class. Но това тук е също толкова впечатляващо. Или даже повече.
  
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
 
 
Специална камера следи пътя отпред и коригира индивидуално окачването на всяко колело в милисекунди. Ако отпред идва неравност или издатина, то може да повдигне предницата. Ако сте в остър завой, може да наклони колата в посоката на завоя - като при състезателен мотоциклет. Резултатът е, че можете да се засилите злостно към някой легнал полицай просто заради смаяните физиономии на спътниците си. Усещането е смайващо.

Освен това окачването може да изправи предницата при рязко спиране, или да повдигне колата с до 8 сантиметра от едната страна, за да ви предпази от страничен удар.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
Интериорът на SQ8. Спортният изрязан волан е екстра
 

И после стигаме до другото смайващо постижение: обезшумяването. Установяваме, че при 140 км/ч все още можем да шепнем, и да се чуваме съвсем ясно.

Една солидна част от допълнителните килограми е разпределена в шумопотискащи материали. Стъклата са със специално аудио покритие. Двигателят е монтиран върху активни тампони, поглъщащи всякакви вибрации. И накрая в облегалките за главите са вградени четири микрофона, които засичат нежелани звукови вълни в купето. После говорителите излъчват точно обратния звук, и двете вълни на практика се неутрализират.
 
  
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
Интериорът на S8

  
Колкото до луксозните глезотии, списъкът е почти безкраен. Ако си купите това S8 с идеята да ви возят в него, можете да оборудвате задните седалки не само с чифт телевизори, но и с хладилник, машина за италианско експресо и даже поставка за краката, която да ви масажира ходилата.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
  
 
S8 е оборудвана стандартно с аудиосистема от Bang & Olufsen, а по желание можете да я направите и още по-съвършена, с цели 27 говорителя. Харесват ни и елегантно затвяращите се отвори на климатичната система.

Донякъде минус е ограниченото място за лични вещи в купето. 505-литровият багажник е напълно достатъчен, но не и чак смайващ. При SQ8 логично получавате с цели 100 литра повече, както и доста повече практични нишички за дреболии.
 
 
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
  
 
Но всъщност, колкото и упорито да мислим, се сещаме само за два по-сериозни недостатъка на тези автомобили.

Първият е свързан с двата сензорни екрана, и с изобилието от черен пиано лак около тях. Само след минути колата изглежда като полицейска демонстрация за снемане на отпечатъци. Иначе и климатичната система, и мултимедията се управляват изненадващо лесно и интуитивно. Екраните дават така наречения хаптичен ефект - когато ги натиснете, лека вибрация и изщракване ви създават чувството, че работите с истински физически бутони.
   
  
Audi S8, Audi SQ8, тест драйв
 
 
Вторият недостатък е в цената, или по-точно - в остатъчната стойност. Повечето луксозни автомобили се обезценяват драматично, но най-вече - представителните седани. Само за три години тези близо триста хиляди лева, които сте платили за Audi S8, ще са се стопили до 80 хиляди. От друга страна, класическите купувачи в този сегмент рядко се вълнуват от баналности като остатъчна стойност. Пък и винаги ще има eврофондове. Или поне банки.


Още снимки от теста на S8 и SQ8 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Незнам за сервизите на Ауди, ама аз като отида в сервиза на Тойота и ми иде никога повече да не си купя Тойота.
  • #10
    1 rate up comment 6 rate down comment
    БРАВО ( преди 2 седмици )
    Луксозен ДИЗЕЛ, от УЖ високотехнологичен ПРЕМИУМ производител. УНИКАЛНО!.
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 2 седмици )
    "Осемте кръга на ада.." - това казва всичко за преживяванията в сервизите на алуди!
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Радев ( преди 2 седмици )
    Истинска висша лига! Наскоро гледах подробен тест на S8 - ускорява от 0 до 100 с повече от половин секунда по-бързо от заводските данни - 3.2 вместо 3.8, което е по-силите единствено на върхови спортни коли от ранга на 911 Turbo S. Впечатляващо!
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    RS Q8 може да се опъне на S8, SQ8 няма шанс. Иначе окачването на еската е брутално, дори в мига в който отвориш предната врата, колата за миг се вдига с 8 сантиметра нагоре, за да влезеш по удобно в колата. Като дизайн, джипката повече ми харесва. Лично мнение.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това с окачването и сравнението му с Ролса е малко неуместно ,пример новият Гост, там момчетата от Великобритания и донякъде от Германия са поработили много сериозно, система ПЛАНАР И ТН.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    нов внос ( преди 2 седмици )
    От Горубляне ли сте я взимали черната?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Джамбо от Горубляне ( преди 2 седмици )
    Типичните "renting car" , взимаш ги с 4-годишен план и се радваш на супер кола , без да си чудиш как ще се оттървеш от нея, защото с толкова технология , ремонтите се ограничават със замяна на детайли и цели възли , а извън гаранция това са непосилни суми.
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Обик Новен ( преди 2 седмици )
    Браво. Много добро и оригинално ревю. Нищо общо с дословните преводи при другите статии в сайта.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    S8 e в пъти по- кола. Но съм сигурен, че в България другото се продава десет пъти повече