Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Щастливо число: тестваме новото Audi Q8 (ВИДЕО)

В Китай вярват, че осмицата носи богатство. В случая с Audi тя ще ви го отнеме, и то с лекота

Знаете ли какво е общото между Audi и суеверните китайци? Една цифра.

В КИТАЙ 8 СЕ СМЯТА за най-щастливото число, защото звучи по много близък начин с думата за богатство и успех.
В Audi очевидно е същото, защото А8 е върховата лимузина на германците, R8 е най-спортният им модел, а сега към това се добавя и Q8. То също звучи като богатство - най-малкото защото ще ви трябва внушително състояние, за да си го купите.

 


Q8 ЗА AUDI Е ОНОВА, което е Х6 за BMW - една по-раздвижена, по-интересна и по-рядка версия на най-големия SUV в гамата.
В сърцевината си това е Q7, само че с напълно различен дизайн. То има изцяло нова решетка, подчертана с рамка - решение, което ще виждаме и в други модели в бъдеще. Дизайнерите са скроили хитър трик и със светлините - дългите са отделени и затъмнени, така че да се постигне илюзията за тънки и агресивни фарове. Q8 е и първият SUV на Audi, проектиран с мисъл за автономно управление, както личи от тези вградени радари. В Германия можете да го имате със същия автопилот от трето ниво като в А8, който може съвсем сам да се справя на магистралата. За жалост - или късмет - не се предлага в България.


Q8 E МАЛКО ПО-КЪСО от Q7, но е по-широко и по-ниско. Издадените хълбоци и тъмната лента между задните светлини са директно намигване към оригиналното Quattro от 80-те години.
За да изпъква още повече, от Audi са решили да се откажат от по-малките размери джанти и изборът ви е от 20 цола нагоре. В нашия случай са 21 цола, което веднага би ни донесло сто допълнителни точки за стил пред някоя пернишка дискотека. Не и на пътя обаче. С толкова големи джанти това Audi е почти толкова комфортно, колкото да те пребият с чифт винкели.

Audi Q8


ЕСТЕСТВЕНО, ОТ AUDI ЩЕ КАЖАТ, че Q8 е далеч по-спортно от по-обикновения си братовчед, и това налага големите колела. И тук обаче ние сме на особено мнение. Да извадиш спортно купе от Audi Q7 е като да се явиш на конни надбягвания, яхнал слон. Малко е смешно.

Колата е бърза - едва 6.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Освен това е достатъчно компетентна в завоите, с отлично настроено окачване, сравнително директен волан и завиващи задни колела, които я правят още по-пъргава. Но нищо от това не компенсира факта, че с вас на борда тя тежи два тона и четвърт.
За щастие инженерите не са се увлекли прекалено и Q8 не се опитва да се прави на хот хеч. Тя е по-скоро отпускаща и комфортна, отколкото спортна. Стига да бъдете разумни с джантите.

Audi Q8


НИКАК НЯМА ДА ВИ Е ТРУДНО да изберете двигател по простата причина, че засега той е само един - трилитров дизелов V6 с максимална мощност 286 коня. Догодина ще се появят и бензиновите агрегати, забавени покрай проблемите на Volkswagen с новите тестове за емисии. Но се обзалагаме, че дизелът ще си остане най-търсен. Това е рафиниран, тих и способен мотор, който се погажда отлично с 8-степенния автоматик от ZF.
От Audi обещават среден разход 6.6 литра на 100 км, което вероятно е постижимо в космоса, без въздушно съпротивление и гравитация. На планетата Земя можем да се похвалим с малко над 8 литра на сто - също завидно за такъв слон.

Audi Q8


ЧАСТ ОТ ОБЯСНЕНИЕТО Е, че Q8 е от така наречените "меки" хибриди - с нормален акумулатор отпред и 48-волтова литиево-йонна батерия отзад, която захранва стартера и подпомага двигателя при ускорение. Но главната й задача е да поддържа десетките електронни системи на борда - от адаптивен круиз контрол до телевизионен приемник. За управлението им получавате не един, а цели два дисплея - десетинчов за мултимедията, 8.6-инчов за климатика и окачването. Седалките са вълшебно удобни, мястото на задната е доста повече, отколкото в Х6 например, а багажникът спокойно побира 600 литра.  

КАТО СТАНА ДУМА ЗА ОКАЧВАНЕ, Q8 може да се смъква с 4 сантиметра за по-динамично каране или да се издига с пет сантиметра при офроуд. Механичният централен диференциал на куатро системата разпределя въртящия момент в съотношение 40% напред и 60% назад, но при нужда може да прехвърли почти целия към онзи мост, който има повече сцепление. Това би направило от Q8 доста способна офроуд машина, ако не беше едно дребно обстоятелство: цената.

Audi Q8


ДА ВКАРАШ ТОВА НЕЩО в калта е като да си сложиш златните бижута и да излезеш на нощна разходка из Факултето.
Стартовата цена за Q8 е 151 000 лева - с цели 25 хилядарки повече от аналогичното Q7. И после започвате да добавяте екстрите: 2500 за теглич, 5000 за специалните 21-цолови джанти, 2600 за телевизионния приемник, 13 500 за пълната аудиосистема от Bang&Olufsen с 23 говорителя. Можете даже да похарчите 3100 лева за специално декорирани поръчкови колани. На този фон адаптивното въздушно окачване е направо без пари - няма и две хилядарки.

Изобщо Audi Q8 е точно обратното на Фън Шуй. Ако китайската осмица ви носи богатство, германската с лекота ще ви го отнеме.



 

Audi Q5 50 TDI
286 конски сили максимална мощност
600 Нм максимален въртящ момент
6.3 секунди 0-100 км/ч
245 км/ч максимална скорост

0 от 500