Далеч не всички двигатели са податливи на тунинг. Често, в името на икономията, производителите вграждат в тях компоненти, които силно ограничават възможностите им. А и самите настройки на автомобилите са насилствено лимитират представянето, за да гарантират по-добра издръжливост. Понякога подмяната на тези ограничаващи компоненти е твърде скъпа. А има и агрегати, които са толкова усложнени, че извличането на повече мощност от тях е последната ви грижа.
Но все пак има и изключения: двигатели, които са относително прости, солидно направени и позволяват да се човърка в максималната им мощност, без това да скъсява прекомерно живота им. Ето десет от тях.
Десет от най-добрите двигатели за тунинг (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите от K-серията на Honda получиха всемогъщата задача да наследят прочутия агрегат B16B. Но през последните години хората започнаха да осъзнават, че линията K20 е специална сама по себе си.
Ранните екземпляри K20A и K20Z предлагат системата на Honda VTEC с атмосферно пълнене и високи обороти, на което Type R вече е синоним. Освен това тези двигатели са адски надеждни.
Модерните агрегати K20C с турбокомпресор, намиращи се във FK2 и FK8 Civic, предлагат фабрично над 300 конски сили. В допълнение към това, ако искате да продължите нещата, най-сериозните модификации могат да надхвърлят 700 к.с.