Повечето шофьори могат лесно да изброят редица характеристики и принципи на работа на двигателя с вътрешно горене, които гарантират неговата издръжливост. Тези стереотипи обаче вече не са приложими за съвременните силови агрегати, категорични са експертите от NJCar. Те изброиха петте най-разпространени мита за надеждността на автомобилните двигатели, които трябва да бъдат забравени.
Пет мита за надеждността на двигателите... (ГАЛЕРИЯ):
Попитайте опитен шофьор какъв трябва да бъде автомобилният двигател, така че да издържи възможно най-дълго и да не създава проблеми на собственика. И той най-вероятно ще каже: естествено аспириран, тоест без турбокомпресор. Първоначално това изглежда логично - колкото по-малко е натоварването на частите на двигателя с вътрешно горене, толкова по-малка е вероятността устройството да се развали.
Сега обаче ситуацията се промени. Например, атмосферният 2,0-литров двигател G4KD на Hyundai с мощност 150 к.с., въпреки конструкцията си, доста често започва да консумира масло след 50 000 км, дори при внимателна работа. Това се дължи на опита на производителите да намалят колкото е възможно повече разходите за създаване на мотора.
Освен това някои атмосферни двигатели на Nissan и дори Toyota имат подобни проблеми, въпреки че се появяват малко по-късно - по-близо до 100 000 км.