Мечтата на множество класически фенове на Mazda се сбъдна тази есен: компанията най-сетне възроди легендарния ванкелов двигател. Но не по начина, по който те очакваха: роторният агрегат се завръща като удължител на пробега в новата електрическа MX-30 R-EV . "Колела" разговаря с Тобиас Алберт, един от водещите инженери зад този проект.
8 въпроса за възродения ванкелов мотор на Mazda (ГАЛЕРИЯ):
Трябваше ли да полагате допълнителни усилия за шумоизолацията на този двигател?
- Направихме доста допълнителни подобрения в тази област. Всмукателната система бе променена, за да бъде по-тиха. Знаете, че роторният двигател е по дефиниция идеално балансиран. Но той си остава двигател с вътрешно горене, с шум при всмукването и при изпускането на отработилите газове. Поработихме по това.
- Направихме доста допълнителни подобрения в тази област. Всмукателната система бе променена, за да бъде по-тиха. Знаете, че роторният двигател е по дефиниция идеално балансиран. Но той си остава двигател с вътрешно горене, с шум при всмукването и при изпускането на отработилите газове. Поработихме по това.