Мечтата на множество класически фенове на Mazda се сбъдна тази есен: компанията най-сетне възроди легендарния ванкелов двигател. Но не по начина, по който те очакваха: роторният агрегат се завръща като удължител на пробега в новата електрическа MX-30 R-EV . "Колела" разговаря с Тобиас Алберт, един от водещите инженери зад този проект.
8 въпроса за възродения ванкелов мотор на Mazda (ГАЛЕРИЯ):
Означава ли този автомобил, че Mazda не е склонна да прибягва към по-големи батерии за електромобилите си - по 80 или 100 киловатчаса, каквито виждаме при много други производители?
- Знаете, че ние залагаме на подхода с множество решения. Искаме да предложим на всеки клиент различно решение в зависимост от нуждите му и начина на употреба. Разбира се, постепенно ще въведем повече чисти електромобили в гамата си. Този продукт е насочен основно към хора, които още се тревожат за обхвата и заради това не искат чист електромобил. Те могат спокойно да карат тази кола само на ток около 85 километра - или близо 110 километра, ако се движат само в града. А когато батерията се изчерпи, имат на разположение и удължителя на пробега. Това дава спокойствие.
- Знаете, че ние залагаме на подхода с множество решения. Искаме да предложим на всеки клиент различно решение в зависимост от нуждите му и начина на употреба. Разбира се, постепенно ще въведем повече чисти електромобили в гамата си. Този продукт е насочен основно към хора, които още се тревожат за обхвата и заради това не искат чист електромобил. Те могат спокойно да карат тази кола само на ток около 85 километра - или близо 110 километра, ако се движат само в града. А когато батерията се изчерпи, имат на разположение и удължителя на пробега. Това дава спокойствие.