IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрически прототип подпали технически център на Chrysler

Предполага се, че тестовият автомобил е получил повреда на охладителната система

Миналия месец се появиха съобщения, че е избухнал пожар в централата на Stellantis в Северна Америка, намираща се в Оубърн Хилс (Мичиган). Подробности за инцидента обаче излизат едва сега, като става ясно, че той се е случил в техническия център на Chrysler, като е причинен от прототип на електрическо превозно средство.


Stellantis


В момента американският производител провежда разследване, като е известно само, че прототипът е бил паркиран на асансьор и е трябвало да бъде изваден от съоръжението с помощта на мотокар. Екипът, който е щял да тества автомобила, го е намерил запален, като огънят е бил както под колата, така и под капака. Според работници, присъствали на мястото, превозното средство е имало някакъв проблем с охлаждащата течност.

Не се съобщава за пострадали при инцидента, който беше определен от пожарната като „неумишлен“. Неизправностите в батериите на електрически превозни средства остават проблем за автомобилните производители и потребителите, като се има предвид енергията, която може да се генерира от клетките.

Все още не е ясно върху какъв прототип е работил Stellantis по време на пожара, но подобно на други автомобилни производители концернът участва активно в разработването на различни електрически превозни средства, базирани на набор от нови платформи „STLA“.

Известно е, че Chrysler е в процес на разработване на електрически кросоувър, които беше представен от концепцията Airflow, докато Ram работи върху изцяло електрически пикап. Освен това Dodge се фокусира върху електрически muscle-car, демонстриран от концепцията Charger Daytona SRT Banshee.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Само да ви обърна внимание, че говорите за две различни неща и няма шанс да стигнете до консенсус. Точно затова попитах за практически пример, защото в първи коментар е написано едно наукообразно мнение. Използвани са много термини, но те са нахвърлени без никакъв смисъл и съответно автора не може да даде практически пример за това, което е написал. От друга страна нито той нито статията е писано нещо за късо съпротивление. Тоест и двамата хем сте прави хем не сте. Без конкретика няма правил ...
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Оффф ( преди 3 месеца )
    Оф, ти пък понеже си изпълнен с нелементарни познния, така и не можа да вденеш, че се опитвам да те накарам сам да достигнеш до извода, че късото съединение се получава, когато имаш МАЛКО, а не голямо съпротивление, което е точно обратното на твърдението ти в първия коментар. А късото съединение е най-честата причина за ел. пожар. А като бонус, да знаеш, че пожари от къси съединения се получават и в инсталации без батерии, т.е. електролита като част от веригата не играе!
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    А ми ето казвам ти нямаш елементарни познания щом не знаеш че за да възникне пожар температурата се повишава.Тва ти казвам какво да говоря с неграмотници.Освен това в една батерия която е част от ел веригата на ел автомобил при това основна се осъществява пренос на заряди от единият до другият полюс а средата е електролит който оказва вътрешно съпротивление съпроводено с покачваща се температура при преноса на тези заряди и тн.Ето затова не отговарям не се знаят елементарни факти а се говори
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Прототипите ги карате вие ако не сте разбрали, производителя ако прецени че разходите за заведени дела спрямо разхода за поправка може и да фиксне нещо, но по-скоро не, за справка Форд, Тесла и други.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 3 месеца )
    За схващане не знам, но ако можеш да ми обясниш по твоята логика късото съединение е феномен с голямо или малко съпротивление? Също така при късо съединение има повишаване или намаляване на температурата?
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 3 месеца )
    Не схващаш написаното кажи как да ти помогна
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 3 месеца )
    Чакай, чакай, повтори по-бавно, моля те, че да си запиша: при късо съединение температурата намалява, защото съпротивлението е минимално. Готово, записах си и отивам да махна всички бушони, че да не ми прегрее таблото.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До антифакта - дай практически пример за написаното?
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    В електрическа схема запалване в следствие на висока температура може да се постигне само поради високо съпротивление някъде във веригата което се дължи най често на повишено съдържание на примеси.